09 ноември , 2024, 00:01:28

News:

Писането на кирилица е задължително. При проблеми използвайте конвертора на forum.abv.bg/abv/lat2cyr.php


Покажи публикации

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - PI

1
Не само моделиера трябва да мине през производство, а и през обучение(стаж) на работното си място. Как ще разпориш нещо ,ако незнаш примерно машините ,които са участвали в процеса на сглобяване на изделието. И говорим не за обучение в университета или гимназия за дизайн и мода, говорим да седнеш на машината в истинско производство и да се запознаеш с нея от близо, да ушиеш нещо на тази машина и когато си разбрал на каква всъщност машина си седнал и я научиш за какво може да я използваш, може да започнеш с поренето. И така докато обиколиш поне 10 машини ,и така докато прошиеш всички основни изделия поне 1 път и после ги разпориш ,и така докато хубаво се напрашиш във фабриката, така че да не можеш да гледаш от прах в очите си, поговориш с всяка шивачка за проблема в производството. И тогава когато започнеш да рисуваш поредния си модел може би ще помислиш за конструкцията, технологията, материята и как да опростиш изработката и тежкия труд на шивачката. И докато стигнеш до там да рисуваш и мислиш за процеса, въпреки това изделието да е продаваемо, има мноооого хляб да се изяде от всеки моделиер :)  И ако някой ми каже ами то в техникум по облекло се учи машини и съоражения и има стаж или в университета научих много, Да съгласих се, но ще се и посмея, защото работата в истинско производство от малък или голям ранг неможе да се сравни със стажа в учебния процес. И ако в училище учиш 20 машини, в едно производство за дънки примерно са толкова, ами в производство на кожени изделия...или в производство на бельо...(говоря за специални машини), за да се развива художник-моделиера на облекло в днешно време трябва да има силата да се учи постоянно и да е много информиран в световен мащаб. Постоянно има иновации в конструиране,технологии, материи. Един добър моделиер трябва да се интересува от всичко и да е конкурентно способен за времето си. Можем да използваме и старата кройка наместена някак си с по-атрактивна материя, но....това вече не е да създадеш нещо ново и интересно не е да създаваш колекция ,а поредната си разработка на модел от старата колекция. Надявам се по- скоро работодателите в днешна България осъзнаят ,че винаги има този процес на обучение за всеки моделиер и дано колелото на Модата се завърти и при нас малко по-бързо. Дано стигнем този начин на мислене.
2
     И пак е относително какво пориш има платове ,които и с много остра игла да са шити след порене остават дупки които не се махат нито с вода нито с пара нито с баене...
3
Съгласна съм с Бончо! Да създаваш собствена линия не е просто да започнеш нова работа и някой да те обучи...
4
Ах, ДА! Така си е !!!  :) ;)
5
Хмм... поренето ами ,ако случайно се получи дупчица от поренето или остават следи...това не е добро качество. Зависи от изделието и коя област от изделието подлежи на този вид ремонт на дрешката.
6
Съгласна съм с лунен камък, само да добавя ,че според мене си има хора за всичко и това е работа в екип всеки е нужен по веригата и грешките в повечето случаи, поне при мене са били поправими. Не съм съгласна 1 да върши всичко, но да знае ДА! И най-важното си остава прошиване на 1 бройка.

И какъв е халът лунен камък? Може би какъвто е бил винаги с проблеми ,но разрешими. Смея да твърдя ,че ние имаме много добро производство. Мострени бройки ,които аз съм получавала са били ужасно ушити с различни по цвят конци и тнт...Да не говорим трикотаж ушит ,чиито шевове се пропукват, подгъви на права и още абсурди.
7
За малко производство може и да диктува пазара...в България. Основни тенденции, нови материи и тнт се предствят всяка година в Китай и много други ДИКТАТОРИ в Европа организират семинари и учения за нови технологии, нови материи, констриуране и тнт.
8
Интересна темичка :) Та относно размерите на дрехите :)

     Ако помним, едно време имахме Български държавен стандарт, който именно беше съобразен с характерните за страната ни телесни признаци ,както при жените така и при мъжа. Тези стандарти все още съществуват, има доста подробни ръсторазмерни таблици за конструиране на облекло  - доста ценни издания на хартия и интересни сайтове по темата, както за различни видове височини, така и типове телесни признаци характерни за всяка страна. Когато, създаваш конфекция, именно това трябва да ти светне като лампичка. Разбирам ,защо неможете да си намерите дрехи именно ,защото средната височина за България не е 1,70см. Извадената кройка от списание създадено в Германия, Е да!!!! Много ясно, то е с немски стандарт няма да ви стане размер 40, защото той отговаря на друг номер БГ размер. И височината е най-малкия проблем с такава кройка. :)
Да не говорим за цифрово и буквено обозначение на размерите :)))

Поздрави и успешна година!
9
daniva, остави е-майл аз ще споделя с тебе мои технологични и художествени скици направени на Corel Draw и Photoshop. Програми като Auto Cad са приложими по скоро в архитектура и строителство. Като цяло технологична документация за модел може да се подготви идеално според мене на Corel Draw. Виждала съм художествени проекти и на 3D MAX, относно конструктивната част Бончо даде добра насока.
10

Така може да е за някои професии. И аз самия не искам професорки и доктори на науките да ми шият дрехите.
Не мога да си представя обаче как някой ще иска например моделиер дизайнера му да е неук, необразован и захлюпен.


Felix: Би ли уточнил какво разбираш под неук,необразован и захлюпен моделиер - конструктор на облекло или моделиер - дизайнер на облекло.  :)
11
Така може да е за някои професии. И аз самия не искам професорки и доктори на науките да ми шият дрехите.
Не мога да си представя обаче как някой ще иска например моделиер дизайнера му да е неук, необразован и захлюпен.


Felix: Би ли уточнил какво разбираш под неук,необразован и захлюпен моделиер - конструктор на облекло или моделиер - дизайнер на облекло.  :)
12
 "daniva: А бе , хора , защо си мислите че не спя , просто съм на работа от 8 часа , а работя и в събота та за това съм "on line" по това ранно време на  деня."

Daniva: Да разбираме ли че работиш и събота и може ли да споделиш как ти е заплащането в почивните иначе дни по закон?.
13
daniva:
        Признанието е в тебе самата, ако ти си удовлетворена от собсвената си работа, защо ти е нова. След като се развива фирмата развивай се и ти. Процесът рисуване - моделиране - конструиране - технология - прошиване щом ти се отдават с лекота това е твоето признание. Признаването на шефа е вид внимание ,а критиките са градивни според мене, ако търсиш неговото внимание по добре кажи написаното на него и поговори с ръководството си, не бързай да напускаш. Това бих те посъветвала. Ако искаш тънкости да научиш това става именно с критики и работа. Отностно заплата ти отново според мене е въпрос на преговор между тебе и работодателят ти.

В каква насока търсиш развитието помисли и поспи малко и реши ? :)
14
Маями:
И аз не разбрах кои са имената на дизайнерите на марката ЕСТА  :) :D
15
Развитието на модният бизнес - работа в провинцията е на пълни обороти :)  :)

Лейди: Познаваш ли другите клиенти на завода, говоря като търговски марки, които се произвеждат в Дружба стил ? :)