От какво печели Google?
За мнозина е мистерия, защо Google e толкова скъпа компания. Причината е проста- защото в наши дни кажи- речи всеки се ползва от нейните услуги. Затова десетки хиляди компании плащат на Google, за да използват модификации на алгоритъма й или разработки, основани на него.
Програмата за реклама на търсачката AdWords е дотолкова развита, че практически е трудно да намериш друга достатъчно качествена система за реклама, при която да заплащаш за реални посещения, а не за показвания, които изчезват при всяко зареждане на уеб страница.
В последните две години Google пусна на пазара редица услуги и продукти. Последният от тях е мобилен телефон (Google Phone), който конкурира iPhone. Той прави обороти от милиарди долари за компанията.
Търсачката празнува 10-я си рожден ден като представя проекта Project 10^100. Това е начинание, инициирано от Google, с начален бюджет от $10 милиона. То подкрепя идеи, които целят да подобрят света. Проектът веднага бе заподозрян като поредната кампания на компанията за лов на таланти, но критиците му все пак признават, че в него има и много алтруизъм.
Google започва през 1996 г. като изследователски проект на докторанта в Стандфорд Лари Пейдж. Той работи върху изследване на математическите възможности за изследване на Интернет. Научният ръководител на Пейдж го насърчава да продължи работата си по проекта По- късно самият Пейдж казва, че това е "най-добрият съвет, който съм получавал".
Пейдж се фокусира върху това да анализира как определени уеб страници влияят върху популярността на други, като поставят хипервръзки към тях. Той стига до познатото днес заключение (познато благодарение на Google), че броят и спецификата на хипервръзките към дадена уеб страница предоставят важна информация за нея.
Към проекта на Пейдж озаглавен "BackRub" се присъединява състудентът му Сергей Брин и двамата работят по създаването на модел, при който математически алгоритъм класира уеб страниците по търсенето им в Интернет.
През март 1996 г. Пейдж и Брин започват да претърсват Интернет чрез алгоритъм, който индексира и класифицира уеб страниците по определен начин и създават прототипа на това, което днес познаваме като PageRank. На тази основа е създаден ранния Google. До днес системата на търсачката все още използва като основа този вид алгоритъм, макар и доста променен.
АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ