Виртуализация! Оптимизиране на наличния хардуер и лицензи за софтуер!

Started by Бончо, 25 май , 2011, 14:55:10

« назад - напред »
Go Down

Бончо

Все още има доста фирми в Б-я които работят с нелицензиран Уиндоус и Офис, та ако някой желае да си вкара нещата в ред, преди да бъде изненадан, предлагам решение което може да направи излишно ползването на Уиндоус и МС Офис на 2/3 от компютрите.

В днешно време, комютрите от не най-висок клас предлагат възможности превишаващи в пъти потребностите на потребителите за складови и счетоводни нужди. В Линукс операционната система има вече много добри заместители на Майкрософтските продукти, а също и на Корел и Фотошоп, но пусти му счетоводни и складови програми, на които се е работило с години и се е събрала голяма база е трудна смяната им с друг продукт!
Но на един добър компютър, ако се сложи Уиндоус сървър и на него се инсталират само нещата за които няма алтернатива и се работи под ремоут десктоп, а на клиентските Линукс - всичко е перфектно!
През терминал лиценза за една конекция е много по-евтин от лиценза за едно десктоп място, на сървъра може да се работи и през и-нет, а да се разпечатва на локалния принтер и така цялата фирмена информация да бъде консолидирана на един компютър, което пък е много по-лесно за обслужване!
Наред с всичко това, за Линукс няма вируси и други буби които променят настройки и други неща и веднъж нагласени и конфигурирани нещата - просто работят, докато хардуера се счупи!

Има и други предимства, но ако някой се интересува - да пише на bon40@abv.bg и ще говорим на дълго и на широко!

krassyo

Бончо,
Не съм сигурен дали решението което предлагаш за МАЛКА фирма няма да се окаже по-скъпо от лицензиране на отделните компютри. Моята сметка е такава -  Microsoft® Windows Server Standard 2008 En 32/64bit OEM е с цена около 1200 лв с ДДС. Добавяме цената на НОВ компютър за да е валиден OEM лиценза + 500 лв. Добавяме по около 50-100 лв за CAL за  всеки терминален клиент който ще ползва сървъра. Ако на сървъра ще се ползва MS office от терминалите - добави също по 50-100 лв на клиент. За да върви всичко безпроблемно е добре поне инсталацията да бъде направена и тествана от специалист - 100-500 лв.
Грубо инвестицията за хардуер и софтуер ще е поне 2000-3000 лв.
Тук умишлено пропускам да спомена възможните проблеми от 64 битова OS (например, няма драйвери за стари принтери), липсата на поддръжка за DOS (много счетоводни и складови програми все още ползват DOS или са 16 битови). Пропускам и момента че повечето нови маркови компютри нямат паралелен порт (за матричните принтери) и порт за FDD.
Под линукс също има вируси но те не са масови. Там проблема е главно с навиците, нагласата на потребителите.
Сървъра на който предлагаш да качиш всичко важно за фирмата става single point of failure. т.е. счупи ли се нещо поради вирус, лош хардуер, бъг в софтуера или персонала губиш всичко. За да не се случва това - добавяш още ресурси/пари и плащаш на сисадмин.

От друга страна добър second hand компютър с легален Windows XP professional излиза 200+70 лв.  т.е. изхвърляш старите компютри с нелицензиран windows и си вземаш пак стари но лицензирани и с гаранция ;).
Да - за MS Office има добри и работещи алтернативи, но за Photoshop и Corel  - според мен все още няма.
Решението което предлагаш може евентуално да е подходящо за средни и големи фирми от бранша - но колко са те ? Отделно те си имат или трябва да имат ИТ персонал който е тръгнал по някакъв път и едва ли ще можеш да го убедиш че това което му предлагаш е по-добро.
Ако фирмите са големи - те ще гледат да "стъпят" на стандартите в бранша и няма да искат да ползват PC-та с линукс за  терминали а по скоро ще си вземат тънки клиенти и ще имат пари за да си купят и лицензи за останалия софтуер.

Това са набързо някой от моите мисли по проблема. Не ангажирам никого с тях.
Поздрави

Go Up