18 септември , 2021, 22:20:54

News:

Sofia Fashion Week 2015 - новата дестинация на висшата модаSofia Fashion Week 2015 - новата дестинация на висшата мода
https://news.fashion.bg/article/11687/17/Sofia-Fashion-Week-2015-novata-destinacia-na-visshata-moda


Отново за здравословното хранене

Started by apostoloff, 16 февруари , 2009, 04:50:05

« назад - напред »
Go Down

apostoloff

              ОЩЕ ЗА ЗДРАВОСЛОВНОТО ХРАНЕНЕ



Аюрведа ни учи: ,,Ти си това, което ядеш." Но българите никога не са придавали особено значение на тази максима. Нещо повече. Ниската хранителна култура на нашенците ги направи най- болните хора в Европа.

В наши дни мнозина започнаха вече да се питат: как трябва да се храня, за да бъда здрав?... Кой са най- полезните за мен храни?... Ето ги най- полезните храни, които не бива да липсват на нашата трапеза:

Сьомга

Съдържа голямо количество омега-3 ненаситени мастни киселини, които ни предпазват от инфаркти и инсулти. Сьомгата съдържа освен това антиоксиданти, които са  над100 пъти по-силни от витамин Е.

Киви

Този плод е богат на витамин С, който е жизнено необходим за поддържането на здравето.

Боровинки

Те са прекрасен антиоксидант, съдържат витамин С и антоцианини, които укрепват здравината на кръвоносните съдове.

Сладки картофи

Те съдържат белтъчини, сложни въглехидрати и витамини - например бета каротин, а всичките тези компоненти ни предпазват от множество болести.

Обезмаслено мляко

Необходимо е за здравето на косата, зъбите и костите. Богато е на протеини, витамини, калций и полезни бактерии.

Домати

Прекрасен източник на ликопен, който от своя страна е много добър антиоксидант.

Спанак

Съдържа алфа-липоева киселина, лутеин и зеаксантин. Алфа-липоевата киселина помага за забавяне на стареенето, а лутеинът и зеаксантинът са полезни за зрението.

Черен шоколад

Богат е на антиоксиданти и е нещо като щит за нашето сърце.

Орехи

Съдържат много омега-3 ненаситени мастни киселини.

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

***************

Апостол Апостолов

www.SuperAstro.net

Go Up