28 юли , 2021, 16:23:57

News:

Sofia Fashion Week 2015 - новата дестинация на висшата модаSofia Fashion Week 2015 - новата дестинация на висшата мода
https://news.fashion.bg/article/11687/17/Sofia-Fashion-Week-2015-novata-destinacia-na-visshata-moda


За платовете

Started by lila_66, 16 април , 2008, 18:34:21

« назад - напред »
Go Down

lila_66

  Имам един такъв въпрос?
Голяма част от хората тук работят с тъкани. Интересуваме във вашите фирми ( където работите) дали на 100% се правят проверка за свиваемост на платовете. От един и същ артикул и цвят например - 15 топа и от всеки топ парче (50/50см) за проба.
  Интересно ще е да се дидкутира въпроса каква ганция дава производителя на тъкани и до колко можем да гоним обмерните данни на  дрехата след изработка?

Храбрия шивач

Съмнявам се някой да прави такива проби, ако в технологията няма пране.
Дълбоко се съмнявам.

lila_66

#2
16 април , 2008, 21:32:38 Last Edit: 16 април , 2008, 21:39:04 by lila_66
 Да дълбоко.....
          Някой може и да го правят за да гонят високо качество.
          Когато се работи ишлеме се предполага, че всичко е изчислено, отговорноста за неточности ( свързани със свиваемостта ) носи поръчителя. Макар , че в много фирми проверка се прави.
      Но какво става когато се работи местен пазар? Когато се подбират евтини тъкани - а от това следва.......? Нима във България няма жени които да отговарят на определен стандарт. И когато дадена кройка се конструира ( отговаряща на определените обмерни данни), то след ушиването и  изглаждането и - тя вече с един до два номера на доло. Масово номер 44 става за възслаби девойки. Е не е само от платовете, явно е и от производителя( на дрените). 
     

Nevena

Да прави се проверка на тъканите в големи шивашки производства, но не е такава каквато ще ти направят в фабрика за производство на платове. Без да споменавам имена на фирми ще кажа че свиваемост цвят и всички свойства  и състав на една материя могат най-точно да определят само тези които създават материята или друг производител на плат. Получават се документи за материята и ако има отклонение или неотговарят зададените критерии от фирмата производител на плат се прави рекламация, това се отнася за свойствата. При нас имаше специален отдел , които цял ден развиваше материите и ги контролираше по основни зададени критерии. За състава вече допираме до нещо малко по особено. Някои модни къщи си правят тъканите съвместно с прозводителя на тъкани, но пълна информация за материята не достига до шевното производство, поради много причини. Ще дам пример: Карето на Бърбери е запазено, като свойсва, много от трикотажите на D&G също имат нещо в състава си което неможе да бъде направено от българска фабрика за платове. Естествено могат да бъдат направени другаде.

Nevena

С едно парче 50/50 можеш да определиш всичко като състав и свойства при производител на плат.

lila_66

#5
16 април , 2008, 21:53:02 Last Edit: 16 април , 2008, 21:55:00 by lila_66
Във вашия отдел Невена проверявате предполагам за метраж, и дефекти, това става и на 100%. Но затова че даден, топ от поръчката се свива 1% по основа ,а друг 1.5% - какво става тогава?

Nevena

В моят отдел не проверяваме за метраж и дефекти...както и да е. Ако има свиваемост тя се предвижда. И много зависи кога се проявява тази свиваемост.

Nevena

1-1,5% между топовете не е проблем, както и разнотоние...

Храбрия шивач


Да дълбоко....
          Когато се работи ишлеме се предполага, че всичко е изчислено, отговорноста за неточности ( свързани със свиваемостта ) носи поръчителя. Макар , че в много фирми проверка се прави.
      Но какво става когато се работи местен пазар? Когато се подбират евтини тъкани - а от това следва.......? ...... Е не е само от платовете, явно е и от производителя( на дрените). 


Има ишлеме и ....ишлеме. Ако фирмата в България трябва да си поръча и достави плата (има го като опция) надявай се, поръчитела на дрехите да носи отговорност. Ако той го доставя е вече друг въпрос. Явно си от бранша щом задаваш така въпроса...все едно не си виждала определане на размера като го пробват няколко служителки???
А относно местния пазар......няма мисля да издам голяма тайна, като кажа че 90% от месния пазар се крепи благодарение на остатъците от платове. Кой си прави труда да поръчва.....те и за това нямат линия дрехите!!! Вземаме (точния израз е "крадваме") конструкцията на Guess  за един панталон примерно, до него един на "Joop!" единия спортен другия елегантен, разнобой отвсякъде.....и си мислим че Модата започва от нас. Явно същите тези хора са измислили и "спортно-елегантния стил".....нещо което не съществува в световната практика.....но като и да е, това са си мои размисли.

Dummy Doll

Поздравления към автора за хубавата тема! Най-накрая нещо полезно.

По мои наблюдения, ако някъде изобщо се правят такива тестове, то ще е само там, дето се пере - предимно спортни дрехи, дънки (задължително) и нашумелия отпреди няколко години пран лен. Но дори и при тези технологии, и аз като някои други, силно се съмнявам това да се прави за всеки отделен топ. То и няма много смисъл от това, защото параметрите на плата няма да са еднакви в началото и края на топа. По-скоро се тестват случайни топове и така се определят средните стойности, като се допускат и определени отклонения.
Проверката, за която Невена споменава, се прави на доста места, но тя е по-скоро за проверка на ширината, разнотоние и евентуални дефекти.
До колкото на мен ми е известно, дори и най-добрите платове, като фината италианска вълна например, издува в средата и прави така наречения "балон". Но има различни настилачни и кроялни техники, които позволяват до някъде да се компенсират евентуални деформации на дрехата. Те зависят от самия плат, както и от наличната техника, което пък от своя страна определя и качеството, в крайна сметка.

Съществува един такъв проблем при настилането на еластични материи. Ако не се използва специална настилачна техника, а се стеле на ръка, има вероятност от създаване на напрежение в настила. По правило, такива настили не трябва да бъдат много високи и трябва да се оставят да релаксират поне 24 часа. Но представете си с колко голяма кроялна трябва да разполага съответния производител, за да си позволи такова нещо. Времето е по-ценно, пространството е ограничето, така че никой не спазва това правило. Започва кроенето, плата се отпуска и в крайна сметка кройката става по-голяма, отколкото трябва. Следва подлепване. Тук малко хора си правят труда да изследват деформациите след подлепване и да ги предвидят в самата кройка. Да не говорим, че никой не пренастройва пресата за различните платове. В най-общия случай, това се прави два пъти в годината, при смяна на зимния с летния сезон. Половината части се подлепват и съответно се свиват, останалата половина - не. Шивачките започват да сглобяват ... и вече всички се сещате какво става.
Сега не си мислете, че намирам това за нередно. Не че не е, но просто динамиката на бранша го налага от само себе си. Вече не се шият дълги серии, смяната на модели, материи и технологии е много по-честа, отколкото беше преди години.
Според мен, решението на този, както и на много други технологични проблеми е в модернизирането на машинния парк и вкарване на все по-нови и по-високи технологии.

Nevena

Много точно обяснение:)

Бончо

Абе не знам кой какво и кога го е учил и по каква програма, ама аз когато учих "апретура и багрене в текстилното производство" в Серииното Производство на Тъпи Ученици(СПТУ) Т. Паунова-Хасково по тодорживково време, учехме повърхностно и "предачество и тъкачество" и още по-повърхностно и производството на облекло. Та това го споменавам за това, че някои хора тука явно са пропуснали много материал или са учили по много съкратени учебни програми.
Та, производството на един артикул плат, е цяла технология като производството на един артикул дреха, но с тази разлика, че между отделните артикули дрехи може да има разлики дължащи се на настроението на шивачките и отекато, а при производството на плат ако технологията е грешна, то цялата производствена партида ще е скапана, а няма да има разлики само между отделните топове, освен ако не са от отделни производствени патиди.
Та като си нямате друга работа, контролирайте си плата не топ по топ, а сантиметър по сантиметър. Хората произвеждащи плат обикновено си пишат номера на партидата на етикета на топа и ако всичките топове са от една партида е достатъчно да проконтролираш един, а ако са от повече от една, то по един от различните партиди.
За какви разлики от 1-1,5% говорите? Къде го има това оборудване, че да ви хване такава разлика? Че то 3 проби за относително тегло да отрежеш от едно място ще ти дадат повече от 1% разлика като ги изтеглиш на везната само от не съвсем гладкото изрязване на кръга. Ами влагата която е имало в момента на изследване във фабриката и влагата която е в момента при контролирането?
Ееееееее, ма много ни бива да търсим винаги проблемите в другите ;D

Бончо


Съществува един такъв проблем при настилането на еластични материи. Ако не се използва специална настилачна техника, а се стеле на ръка, има вероятност от създаване на напрежение в настила. По правило, такива настили не трябва да бъдат много високи и трябва да се оставят да релаксират поне 24 часа.


Абе мила, ние от десет гондини произвеждаме бикини, прашки, сутиени пък и по-едри неща като потници и нощници от тюл, микрофибър, вискоза, пиниран памук-ликра, все тънки(90-170гр/кв.м) и много лигави и разтегливи материи. По тази процедура ще ми трябва поне 1000кв.м кроялна за 10000бр. месечно производство ;D
Има и по-прости техники, ама трябва и сръчни ръчички, а не само плямпащи устички ;). Уверявам те, че ако разпориш по 5 броя от 1 модел и размер на което и да е наше изделие, повече от 2мм разлика в детайлите няма да намериш.
Не разбрах какво имаш в предвид като не много високи настили, но 100-120 ката от гореизброените материали си ги настиламе на ръка и си ги режем на банцинга без отклонения. По-високи от това не ни се е налагало да кроим, но ако се наложи ще го измислим ;)

Dummy Doll

Бончо, до ден днешен не мога да разбера ти защо го четеш този форум. Явно само да се заяждаш. Хубаво си ме цитирал, но очевидно не си ме разбрал.
Нали и аз точно това казвам - че да изчакваш релаксация на еластична материя си е направо все едно да спреш производството си.
Ти си като в онази стара басня са "стригано и косено". Казваш едно и също, ама държиш да си отгоре.
Е, прав ти път!

Бончо


Бончо, до ден днешен не мога да разбера ти защо го четеш този форум...........


Няма да ти казвам защо го чета, че ще излезе, че пак се заяждам ;D

Quote
Хубаво си ме цитирал, но очевидно не си ме разбрал.


Не съм те цитирал хубаво, защото с тази част "Съществува един такъв проблем при настилането на еластични материи. Ако не се използва специална настилачна техника, а се стеле на ръка, има вероятност от създаване на напрежение в настила" от изказването ти не съм съгласен. Бих допълнил, че по-малко време ще ми струва да те науча да накатаваш правилно без да разтягаш плата, отколкото да да ти слушам оправданията, как машината не го направила както трябва ;).

Go Up