29 март , 2024, 13:57:19

News:

Sofia Fashion Week 2015 - новата дестинация на висшата модаSofia Fashion Week 2015 - новата дестинация на висшата мода
https://news.fashion.bg/article/11687/17/Sofia-Fashion-Week-2015-novata-destinacia-na-visshata-moda


За поренето, ученето и кройките

Started by еллица, 30 януари , 2008, 17:28:08

« назад - напред »
Go Down

Храбрия шивач

Най накрая да чета, смислени диалози в този форум....
Крайно време беше да се появят знаещи хора.
То какво се появяват де, все едни и същи сме

Nevena

Към всички:
Един мой учител беше казал, докато не разпориш 10 000 м конец минимум от тебе нищо не става. Така , че мили дизайнери, технолози и конструктори. Поренето е едно много полезно упражнение, което ни помага да изпробваме кройка, технология и всичко свързано с изработката. Ако някои си въобразява, че като вземе учебника от който и край на света да е този учебник свързан с изработка, конструиране или нещо друго, и не си позволи да изпробва модела с машинката и поренето и смята че е излишно значи има още много хляб да яде. За да се научиш да конструираш първо се учиш да пориш. Е да неприятно е до момента докато не се научиш да пориш бързо като хванеш правилният конец, образуващ бримката. Така е колкото и да е неприятна тази част от бранша.
п.п. в живота първо се научаваме да пълзим после да ходим след това да бягаме..... С един учебник не се става велик конструктор или технолог или моделиер.

Бончо


Към Бончо:
Както казах българският пройзводител е доста изобретателен, това не би дошло на ум на един чужд работодател:) Но, ако разбере изобретателността първо ще е скептично настроен след това ако резултатът е успешен ще е удивен:)


За мен всяка машина, компютърна програма, та дори и подреждането на машините което виждам по снимки в сайтовете на колеги е част от нечия технология. В конкуренцията на пазара печели този производител който има най-добра и най-високопроизводителна технология. Имам мнение как работят колеги в бранша и мнението ми е, че всеки търси решение на проблем който в момента е възникнал, без да съзнава, че за да възникне този проблем има причини които са на съвсем друго място, а също така с въвеждането на нови и високопроизводителни машини се налага и промяна в цялостния начин и организация на работа за да се извлече максимума на тази техника.

Ще дам един пример с тези които ползват кад системи. Масова практика е при тях да се конструира на хартия и да се въвежда после с дигитайзера в системата за да се редят капаци. За мен този начин на използване на системата е, че тя повече пречи отколкото да помага в производството.
Мога да дам още много примери, но смятам, че са за съвсем друга тема.

Nevena

Към Бончо:
Да съгласна съм напълно, моментното разрешаване на проблема не води до увеличаване на производителността. Води до разрешаване на проблема , които имаме, но това не ни застрахова отново да имаме проблема. Понякога проблема може да е по-скоро полезен проблем и да води до по- добра производителност. Ще дам пример:
Конструктора беше забравил една резерва на раменните участъци, с технологията която ни употребихме за сглобяването на тениската стана много лесно. Когато дойде главният технолог и показа правилната технология, не се получи така разбрахме грешката на конструктора, но друга технология ни помогна :) Лошото е, че имахме отклонения в обмерните данни 1,00см точно колкото една резерва в този участък, но за трикотаж това не е проблем.

Бончо

При разделението на труда винаги съм смятал, че конструктора трябва да конструира и градира изделието без да слага резерви за шевовете, а технолога да ги добавя защото машините имат купища гарнитури за шевове и при това положение конструктора трябва да знае с какви гарнитури са оборудвани в момента или да изиска тяхното преоборудване. Също така, при евентуална промяна на технологията на изработка по-лесно ще се внасят промени в кройката. Смятам, че не е нужно да споменавам, че добрата кройка и точното кроене после е в основата на производителноста при шивачките.

П.С. Не на празно тези които дават ишлеме имат изискване за гъстота и ширина на тигелите и връщат яко за неспазването им ;).

Nevena

Към Бончо:
Може би си прав ,че конструктора трябва да конструира и градира модела без резерви за шев, и това е работа на технолога. Относно ишлеметата те не се заяждат само за бод/см ,а и за шев изминат точно на 0,7см от края на изделието както е зададен и от вътре като обърнеш изделието има ли изкривяване до 0,2 см пориш. И още много други неща....

Nevena

Като финал за поренето, ученето и тнт... Ще кажа : Аз съм против да се пори, може да Ви се стори смешно, но е факт. При готово изделие поренето е глупост , което може да унищожи изделието и от 2 да стане 3 качество. Грешката не е ли усетена в производството край, изделието е обречено. Правилният ремонт не е с порене, а с други стари трикове:)  ;D
п.п. Моля Ви не порете готовата дреха!!!!!

vale_dama

#22
07 април , 2008, 22:51:07 Last Edit: 07 април , 2008, 22:59:29 by vale_dama
Към Невена:
И колко перфектна стана тази дреха след ката си върнала детайла за прекрояване за 0,1см? Незадавам въпроса за да се заяждам. Само знам от моите учители , че кройката трябва да бъде най-най- точното нещо при създаването на една дреха( там не трябва да има отклонение и 0,5мм). За да може дори и да има отклонения при кроене, шиене, ПОРЕНЕ, гладене (което е нормално да се случи), то да е в рамките на толеранса - затова го има винаги.

Nevena

Към вале дама:
Да разчиташ на толеранса не ми звучи много полезно, ако се успокояваш с толеранса винаги ще имаш грешки. При мене толеранс няма мила от никаде и ако аз сглобявам дреха по твоя конструкция ще ти я върна да я преначертаеш още 100 пъти, ако имаш отклонение. Представи си, ти изброи:  твърда кройка,градиране,толеранс от релаксирането на плата (ще добавя към твоето изброяване), кроенето, подлепянето ако има такова, шиенето, гладенето, дори опаковането и всеки си каже като тебе е то има толеранс, какво са 0,1 см - ми 0,1см от цялата верига и излизаме от толеранса вече.... Разбирам , че си конструктор и когато конструктор заяви пред мене , ами то има толеранс, не ми звучи професионално извинявай. Да права си има толеранс , но той не е за конструктора нито за кроялно.

Nevena

Към вале дама:
Не предвижда ли конструктора евентуалното развитие на модела по веригата? Конструктора трябва да предвиди в конструкцията си всичко това което изброих по-горе. Питай пак твоите учители как се предвижда това.

vale_dama

Е аз мисля че казах , че кройката трябва да бъде най - точното нещо при създаването на една дреха . И все пак сме хора - всеки ден не се събуждаме с еднакво настроение (сигурно защото не сънуваме един и същ сън), неможем да работим и като роботи.То и в машиностроенето има допуски, че какво остава за дрехата . Най - неточен като измервателен инструмент е шивашкия метър. И все пак нали неправим ракети за космоса. При дрехите всичко е относително - една и съща дреха на едно тяло  може да е като "изляна" , а на друго като "раздадена". Е затова мисля, че като цепя милиметъра непостигам кой знае какво. Просто трябва да намеря точната дреха за мен.
И като казвам всичко това , това  не означава че не се старая да работя качествено.

Nevena

Към вале дама:
Да права си много зависи какво изработваш и за кои е предназначено. Дали е индивидуална поръчка или масово производство, дали е прет-а-порте или от кутюр. Съгласих се до някаде, но нещата стоят за мене много точно и предпочитам да цепя милиметъра, и аз не съм машина и аз греша като всички. Щом работиш правиш грешки и така се учиш.

SleazyStudio

Nevena trqbvalo e da stane6 " daskalica" - kakvo vse pou4avash v tozi forum /otgore na vsi4ko pravish super mnogo pravopisni greshki/ ---4udq se kak shte Ti razberut ako nedajsi--boje pishesh nqkoq oferta kum klient ili kolega......... Think........  Sega mojesh da mi obqsnish i kak se disha vuzduh!                   Mislq 4e vkraina smetka mojesh da si popravi6 pisaneto ---kak o4akvash da Te vzemat naseriozno i da Te uvajavat , kogato pravish tolkova elementarni greshki ---i nese izmukvaj 4e burzash ,---nikoj nebi Ti povqrval ! 4ao i uspeh

kremena

Здравейте,
интересува ме някой може ли да ми каже какви точно са задълженията на дизаинера,защото работя в една фирма,назначена съм като такъв,но изискванията със всеки ден стават различни.От първоначалните-худ.оформление на скици,контакт и консулт с клиенти,познаване и работа сплатове ???,основни познания в кроене и шев,до изработка и кроене на моделна бройка.Имаме технолог и конструктор,но все пак искат аз да измислям,скроявам ,ушивам,представям и продавам първата бройка и всичко за 600лв? ???

lunen kamak

В шивашкият занаят се тръгва отръчна работа за да стигнеш до дизайнер !А какво е дизайнер-освен добре нарисувани скици  трябва да отбираш от всичко ! Защото един моделиер и ли технолог със средно ниво на интелигентност  може да подбере подходящ модел според  наличен плат! Друг е въпроса каква колекция подготвяш ,за  каква среда?  Да -трябва да умееш да конструираш,кроиш,шиеш,гладиш и дрехата да има завършен рекламен вид.А това зависи от теб !Много дизайнери считат че само една скица е тяхно задължение,а къде остава маркетинга ,та нали продукта е за продан,не за гледане!?  Това се отнася отчасти и за технолози ,моделиери  и т.н ако всеки си гледаше задълженията нямаше сега да сме на този хал -нито вътрешен пазар  ,нито ишлеме !? И после шивачките били виновни !?Но това  вече е друга тема!!!!!!!!!!!!!!1 :-\ ;)

Go Up