19 април , 2024, 15:29:17

News:

Писането на кирилица е задължително. При проблеми използвайте конвертора на forum.abv.bg/abv/lat2cyr.php


Tyrsq rabota

Started by Stanimira Mihova, 12 март , 2005, 17:20:09

« назад - напред »
Go Down

italian silk

По повод на фирмите в Италия който могат да направят 20 м. плат поръчка. По точно е 50 м. Аз работя за такава фирма в Ит.  Само, че в Бг. склонен ли е някой тук да плати 10-20 Евро за метър плат с ширина 1,40. Ще ви кажа истината в Бъгария "такова животно нема". Тук накой има претенциите, че изработва виш слас дрехи, но беснее с пикапа си из шивачниците в Турция да докопа някой и друг метър отпадъчен плат ако може за 1,5-2 долара.
Права си технологията им позволява да правят малки метражи, затова пък не са подготвени за големи. Тогава те въпроса го рашават съвсем цивилизовано, Н на брой независими тъкачи си обединяват усилията и изпълняват поръчката.
това дали може да се случи в нашата мила родина?

По въпрлоса дали ще фалират ишлемарите.
Ако се настроят на промените с конюктурата ще оцелеят, ако ли не ще трябва да са по-задружни и да се обединяват. (за последното и аз не си повярвах даже).

galina ducheva

Здравейте!
Да, търся работа! Казвам се Галина Дучева. Завършила съм изобразителни изкуства в Шуменски Университет "Епископ Константин Преславски". Имам много идеи в областта на модата и бих искала да се занимавам с мода. Мисля, че има защо. В момента уча моден дизайн в Нов Български университет.
Надявам се, че молбата ми ще бъде удовлетворена, не съм скучна.
В срравнението се ражда истината. Ако искате сравнение, аз съм готова да Ви предоставя скици, но и бих искала да се видим с онези, които проявяват интерес към мен. GSM: 0899667743



===================================
Модерирано от krassyo: Моля, ползвайте кирилица!
galina ducheva

El

Автор: tsg (212.25.43.---)
Дата:   01-24-07 17:37

Здравейте! Аз съм от хората, които търсят модлиер-конструктор на CAD-система. Работата може да се извършва и от домашен компютър. Става въпрос за конструиране и градация на модели. Смятам, че мога да предложа добро заплащане в съответствие с добре свършена работа. Ако някой се интирисува, моля обадете се на tsg@gbg.bg

Привет!

Мога да конструирам облекла на руската система Леко - ще ми е удобно да работя в къщи и да конвертирам файловете на конструкциите за работа в друга система - с каквато работите вие, защото нямам плотер за изчертаване.
Ако решите, че това ви удовлетворява пишете ми на мейла.

valentin

Здравей,Станимира!За разлика от някой хора напълно те разбирам каква работа търсиш.Аз съм събрал екип,за който мога да кажа,че най-вероятно са най-големите специалисти в облеклото в България.За да ги задържа им плащам западни заплати.Наскоро взимах момче и момиче,които също като теб са завършили моден дизайн и чесно да ти кажа много бързо се учат и напредват,покрай останалите.Ще си запиша имейла ти и в първия момент като ми потрябва човек ще ти се обадя,да видя какво можеш.Що се отнася до това което пише някакъв си Бончо,мога само да кажа,че момчето много смесва нещата и прави навсякъде реклама на различни фирми и системи за размножаване.Много добре разбирам,че иска да се изтъкне,колко добър специалист е,защото и аз самия съм текстилен инженер.Става въпрос за съвсем различни неща,не бива да ги смесваме.Тука се смесват конфекция с поръчка,промишлени(производствени)предприятия с модни къщи,моделиерска(дизайнерска)дейност с инженерна и т. н.Не може да сравняваме големи производствени предприятия с модни къщи.Естествено,че персонала(екипа),който измисля,разработва моделите е много по малък от персонала на едно предприятие.Още повече,че в последните десетина години дори водещите световни модни къщи се отърсват от собствено производство,просто наемат шивашки предприятия в по-слабо развити страни,които им изработват продукцията на ишлеме.Именно за това дори и в този сайт,някои специалисти на системе за размножаване се изживяват едва ли не като дизайнери.Това,което ще кажа по надолу,не е за тях,а е за хора които усещат ,че са родени да създават облекла.Създаването на облекла е изкуство.То не се учи в конфекциозните предприятия.Пълни глупости са,че трябва да отидете в някоя по голяма фирма,за да научите нещо.Станимира,хубаво е да започнеш от някое ателие където се изработват дрехи по поръчка.Не е задължително то да е голямо,но би било добре да е реномирано.Там се освояват тънкостите.Създава се собствена система за кроене,която оформя и собствения стил.Представате да си задавате глупавия въпрос,коя система е по добра,на Мюлер,на Гиндев и т.н.Там разбирате,че на хора които имат едни и същи телесни измерения,трябва да им скроите една и съща дреха по различен начин и с различни формули,защото не са важни само мерките.Важна е стоиката,походката,усмивката,цвета на очите,сиянието ако щете.Просто дрехата трябва да допълва човека,тя трябва да е част от него.На такива места се става моделиер,дизайнер или както искате го наречете.Всичко до тук го казвам от личен опит.Работил съм и в големи конфекциозни предприятия и в модна къща,а вече си имам и собствен бизнес.Затова Станимира хубаво трябва да прецениш какво искаш.Ако искаш да станеш дизайнер,да имаш някога собствена марка и модна къща,мога да ти кажа,че времето прекарано в някое конфекциозно предприятие ще е напълно загубено.Въпреки,че самия аз съм текстилен инженер и отлично познавам доста системи за размножаване и др. искам да кажа на модераторите да помислят за създаването на форум в който наистина да се говори за мода,а не за някакво производство.

Бончо

Бях се зарекъл да не отговарям повече в този форум, но ще направя едно изключение.

Много ми е интересно, като правиш мода която ще даваш на шивашки производства да ти ги ушият на ишлеме, как ще го осъществиш без КАД система? Ще им изпратиш картонени кройки по куриер да редят капаци или ти ще им го накроиш и ще им го изпратиш накроено? Ако ти ще кроиш с молива и елката ли ще си сметнеш количествата на материалите които ще трябва да закупиш, а после да разпределиш по етапите на влагане в производството?
Конструирането и реденето на маркери е една мнооооого малка част от това което върши системата. Конструиране и маркер можеш и с Корел да правиш, но в един добър маркерен модул имаш и ОСТОИНОСТЯВАНЕ на продукта, а предполагам не е без значение за теб колко ще ти излезе себестойноста. Предполагам също, че не ти е все едно дали чертаеш и смяташ кройки върху хартия или приятно седнал на стола пред компютъра.
Още много въпроси мога да ти задам, но засега и тези стигат.
Иначе и аз познавам много специалисти по облекло и кво ли не, само дето не могат да си продадът продуктите, щото китайската, турската и ква ли не конкуренция им пречела, а вече и европейските дрехи втора употреба.
Искрено ти желая успех в бизнеса и да нямаш и ти по-горе цитираните проблеми с конкуренцията които имат другите.


one_one


Виждам, че пак се заражда конфликт... Трябва ли изобщо да противопоставяме производството на модата? Какво е едното без другото? Какво всъщност влагаме в понятието "мода"? Патриота беше повдигнал този въпрос преди време, но не стана хубава дискусия. Дали дрехата излязла изпод пръстите на изкусен майстор от кварталното ателие или прословутия модел 501 на Levi's, дето никой не знае колко бройки са продадени, ушити или дори фалшифицирани... Кое е модно?
Да си признаем, времето на добрия тейлоринг е вече минало. Светът се глобализира и това обхваща всеки аспект от ежедневието ни. Отразява се и върху това, което харесваме или носим, правим или искаме да правим...
Тука, за първи път може би, трябва да призная, че Бончо (макар пак да дъвче неговата песен за КАД системите и маркерите) проявява по-съвременно мислене.

А иначе, много съм любопитна коя е фирмата на господин Иванов. Дали ще пожелае да разкрие самоличността си?

Бончо

Да, и на мен ми е много чудно коя е фирмата му? Иначе производство и мода не могат да се противопоставят, те просто вървят ръка за ръка. Аз съм прост човек и не разбирам от мода която не се продава, а за да се продаде, тя преди това трябва да се произведе. Тука вече хората още от буржоазната революция са измислили РАЗДЕЛЕНИЕТО НА ТРУДА и големите модни къщи правят колекции които дават на някой от "глобалното село" да му ги ушие като му доставят нужните материали, които преди това тези материали ги дават като поръчки за производство на други производители от същото това село. Много ми е чудно къде ги намери тези "специалисти" които могат да си заработят европейската заплата? Или може би е социално дружество, за което не важат законите на конкуренцията?
Е, аз не плащам европейски заплати, но мога да твърдя, че хората ми получават повече, отколкото друг би ги оценил. Нямам текучество, продажбите ми растат, качеството ми се подобрява и нямам проблем с конкуренцията. Не претендирам също, че продукцията ми е "модна", но успяваме да вкараме почти първи всички модни цветове. Един единствен човек ми е дизайнер, конструктор, маркерист и технолог- съпругата ми. Аз само осигурявам техниката, продажбите, бистря законовата и счетоводна политика и междувременно съм и техник на машините(в това число и компютрите).
Може и да съм "всезнайко", но ако ми плати и на мен няколко европейски заплати съм сигурен, че бих могъл да му сваля 2/3 от разходите без да се намаля ПРОИЗВОДИТЕЛНОСТА НА ТРУДА.


valentin

Бончо,извинявам се ако съм те обидил,но бях много афектиран,защото къдета и да влезна в този сайт,все твойто име и говориш навсякъде едно и също.Все едно останалите сме неграмотни и нищо не разбираме.Виж аз още преди 4 години направих проект,кандидатствах по една програма и изтеглих много пари за да направя модерно предприятие.Мога да те уверя,че въпреки,че не е много голямо(около120човека),то е много по модерно от 99% от турските предприятия,които ти хвалиш под път и над път.Не само ти си ходил в Турция.Виждал ли си в какви изби работят по 10,15,20 човека.Освен това аз ходя по работа и на разни семинари 1,2 пъти месечно и в западна европа(Белгия,Люксембург,Франция и Португалия).Членувам и в три международни организации,така че съм наясно с всички новости.А и за мен работят 2 момичета,които също като мен са инженери,завършили са "текстилна техника и технологии" в техническия университет и са отлични CAD-специалисти.Затова те моля,не се изживявай като господ,защото обиждаш на интелект повечето посетители на този сайт.Още веднъж извинявай,но някой най-после трябва да ти ги каже тези неща. One_One,съгласен съм с теб,че това са свързани неща.Може би грешно си ме разбрала или по скоро аз така съм го обяснил.Най-лесно ще обясня това което исках да кажа с един пример.Както вече разбра аз съм инженер и малко или много също разбирам от нещата,за които на Бончо му се иска да е единствения специалист в България.Същевременно с инженерното убочение,поради интереса ми към облеклото,а и поради финансови причини,се наложи да работя.Преминах през ателиета,едно от които много реномирано,което работеше с ВИП клиенти.Там съм изработвал от сватбени рокли,до фракове,включително всякакви аксесоари-папионки,вратовръзки,дамски чанти и какво ли още не.Неща които никъде не се учат.Там си утвърдих собствен стил,точно там се научих,да измислям и да изработвам модели,а не само да правя скици.После работех поред в две големи предприятия.В едното като технолог,а в другото като моделиер конструктор,а след това и в модна къща.По програмата за фабриката,за която кандидатствах,бяха одобрени още двама човека с които се запознах и които бяха кандидатствали със същата цел.Те също в момента имат модерно предприятие,но напоследък нещата не им вървят.Изтъкват същите причини,които ми изтъква и Бончо.Аз в същото време въобще не мога да се оплача.Вече съм си изкарал парите,които съм изтеглил и дори влагам в магазини.Каква е причината?Когато те кандидатствали,за проекта,за фабриката,се надявали да направят модерно предприятие и го направиха.Бяха толкова запалени:сега ще повишим производителноста,ще ударим конкуренцията,ще печелим повече,набързо ще си върнем парите.Да,ама не.И ето идва съшноста,това за което ти говоря.Не бяха помислили добре за най-важното.Как ти звучи,да направиш собствено модерно предприятия,с цел да работиш на ишлеме.Започнаха да шият работни облекла.Вярно сключваха договори,за по година напред,но нали знаеш,че при ишлемето цените са направо смешни.А аз започнах да правя собствени облекла,защото знаех как,защото вече имах изграден собствен стил(най-важното),просто това,което ми го даде едно мъничко ателие,не можа да ми го даде цял университет,с толкова титолувани преподаватели.Като работодател,мога да ти кажа,че в България в момента липсват точно такива специалисти,които знаят правилните технологии за изработка на облеклата,знаят как се създават облекла.За разлика от Бончо,ще кажа че CAD специалистите в България са вече доста,дори са повече отколкото пазара на труда може да поеме.Не може ти да не знаеш технологията за изработка на дадено изделие и да искаш да се задържиш на пазара.Пример:наскоро се спрях на улична сергия заинтригуван от цената на мъжки панталон-7лв.Беше на една хасковска фирма"LA ORESTE"или нещо подобно.Такава гавра с нашата професия не съм виждал.За да намалят нормовремената и някои помощни материали,а от там и себестойността на изделието,а и не само заради това,вероятно и поради липсата на специалисти,бяха направили такива свободни съчинения.Ципа беше прикачен така,че направо ми идваше да заплача.Как би могла такава фирма,да оцелее повече от7,8години.Ниската цена продава временно,това е временен бизнес,но много пречи на сериозния.Особенно в кърджалииско и хасковско е пълно с такива фирми.И пак ще се обърна към Бончо,отиди да се разходиш из тези краища,има доста фабрички,за които ти мечтаеш,но продукцията е под всякаква критика.Направени са модерни кроялни,машинния парк също е нов.Произвеждайки такава продукция,колкото и да намалиш производствените разходи,ти предварително си обречен на неуспех,защото си влезнал в нишата в която бошува урагана от евтини боклуци от Турция и Китай,които ще те пометат.Надявам се сега да сте разбрали защо дадох този съвет на Станимира,от който започна всичко.Затова и казах да помисли какво иска.Ако иска някога да има собствено име или поне да се пробва и казах какво трябва да направи.А ако иска да работи за друг и да прави кариера,наистина трябва да отиде в някоя голяма конфекциозна фирма,пък виж след 20,30 години и директор станала.На всеки мечтите са различни..Искам да ви кажа,че ми беше много приятно да си побъбря с вас.Мислех,че тук ще се говори за други неща,че ще се срешна с друг тип хора,явно съм объркал.Явно "ФОРУМ ЗА БЪЛГАРСКА МОДА"  е огледало въобще на българската мода.Щом като тук се говори само за ишлемета и производство,значи така е и в деиствителност.На въпроса за името ми и фирмата ми,предпочитам да остана анонимен,но предполагам,че всички сте ме виждали или поне сте чували за мен.Аз излизам и без това съм страшно зает човек и нямам време да говоря глупости по разни форуми.Добре,че бяха празниците та ми остана малко време да надникна.УСПЕХ НА ВСИЧКИ!!!

one_one

Ами тя Станимира отдавна я няма в този форум, само дето повдигна темата. Интересно каква работа си намери това момиче, дали е открила онова, за което мечтае.
Искрено ще съжалявам ако г-н Иванов не се появи повече, много се зарадвах когато видях първия му постинг. И също така много се зарадвах на следващия. Много изчерпателно и професионално.
Налага се малко да поясня онова, което имах предвид в предишната си реплика.
И на мен ми се наложи твърде дълго да работя нещо друго, поради икономически причини, преди да вляза в този бранш.  Завършила съм техникум по облекло и имам икономическа специалност от УНСС. Най-голямата ми болка в живота е, че не успях да завърша ТТТО на времето, затова всеки един текстилен инженер за мен е обект на особен респект. Смятам, че по-добър опит се придобива в модерно и голямо шивашко предприятие, защото с мен се случи така. Когато бях приета на работа в една от най-добрите конфекциозни фирми у нас се наложи да прекарам 3 месеца обучение в един не много голям и приветлив (по това време) град, където се помещава фабриката. И това бяха най-ползотворните ми 3 месеца дотогава. Научих толкова много, колкото за целия  си живот не знаех дотогава. Говоря предимно за технологията. Такова нещо нямаше къде другаде да се види, даже и в учебниците ни не го пишеше. Те, както се сещате, са много стари. Там нови технологии няма. След това ме пратиха на обучение в няколко фирми в западна Европа, посетих и панаира в Кьолн, Седмицата на модата в Дюселдорф и разни други подобни. За отрицателно време израстнах в специалист.  С какво вълнение още си спомням за тези безценни уроци... Моите уважения към частните ателиета и малките фирмички. Там също има какво да се научи, безспорно. Моето мнение е основано на впечатлението, оставено ми от Олег Сергеев и нему подобните. За мой късмет, там не ме приеха на работа. Извинявам се, ако с това засягам трети лица. Именно затова държах да поясня какво имам предвид.
Не отричам предимствата и недостатъците на това да черпиш опит в по-малко предприятие, съвсем не. Но сега виждам каква е разликата. Прав сте г-н Иванов, важно е човек да знае към какво се стреми. Ето вие сте се научили на едно много важно нещо - да творите, да умеете да взимате решения, да се изявявате самостоятелно. Затова и днес имате, както вие сам твърдите, едно успяващо предприятие. Аз се научих на друго - да работя в колектив, да съм прецизна, защото от моята прецизност зависят други хора и дейности и т.н. Аз и до ден днешен нямам амбицията за самостоятелна изява, но не считам това за недостатък. Добра съм в онова, което върша и мога да нося отговорност. Искам повече, но то пак е в областта, в която смятам, че умея най-добре да се справям. Мое кредо е, че човек трябва да върши онова, което умее най-добре. Ненавиждам "всезнайковците" и " дървените философи".  Убедена съм, че един човек не може да бъде "всичко" и смятам, че това е една типична и не много добра черта на нас, българите като цяло.
Извинявам се лично на г-н Иванов ако с нещо съм го засегнала. Ще се радвам ако намери време и се появява от време на време в този форум. Иначе и аз ще го напусна. Друго какво да правя...


valentin

One_One,времето ми е много ценно,но не можах да се сдържа,защото спомена Олег Сергеев.Дали въобще има някой колега,който не е минавал през неговото ателие.Аз също съм ходил на интервю там.Мисля,че това е разбираемо,защото едно време,обявата му не слизаше от вестниците.Много се учудих,че името му още се споменава някъде,дори видях,че има и такъв форум,но нямам никакво желание да го разглеждам.Ще кажа само няколко думи за него защото,не го и познавам лично.Струва ми се,че ако България беше нормална държава,той отдавна нямаше да живее до руското посолство(такива са спомените ми),а най-вероятно постоянната му адресна регистрация щеше да е в психиатрията на четвърти километър.Не е хубаво да се подиграваме с болни хора,но това е самата истина.За това никога не си прави изводи,за каквото и да било от поведението на един човек.Нямаш си представа,колко ми даде това ателие в което работех.Пак ще се отплесна но както и да е.Дано да не стана досаден.Аз бях студент в първите бурни години на демокрацията.Докато колегите ми не видели свобода,започнаха да се напиват по купони и по читални в студентски град(не,че и аз не съм го правил) ,да чупят всичко изпречило се на пътя им и да ходят да слушат Кондьо и разна чалга в една култова по това време дискотека "Цецо Спасов",аз благодарение на това ателие,попаднах в една съвсем различна среда.Клиентите ни бяха артисти,музиканти,известни адвокати,все подбрани хора.Вместо да ходя по чалга дискотеки,аз за първи път попаднах в зала "България",на класически концерт,започнах да ходя редовно на театър.Питаш се защо ти казвам тези неща ,ами защото начина ти на живот и средата ти се отразяват и на стила ти при изработката на облеклата.Друго е постоянно да гледаш момичета по чалга барове облечени като проститутки(извинявам се за думата),съвсем друго е да гледаш истински дами,облечени във вечерни рокли,на някой коктейл или на опера например.Знаеш ли с какъв трепет сме се събирали целия колектив да разгледаме фрак изработен от единот най добрите лондонски майстори,който струва 4200 лири или костюм изработен по поръчка от самия Карден или пък модел френска папионка,която някога е била изработена за Белмондо.И сме били щастливи,че точно на нас са ги предоставили да ги поправим,защото отваряйки ги ние виждаме технологията за изработка.Както някой по-нагоре каза занаята се краде.Не случайно ти казах онова за университета и мъничкото ателие.Имахме един възрастен колега,който казваше,че каквото е научил за 3години в това ателие не го е научил за20 в завод "Витоша",до преди да доиде си е мислел,че знае всичко.И последно ще кажа 2,3 изречения за темата която подхванахме от онзи ден.Някои хора застъпиха тезата,че най-важното е чрез нови технологии да повишим производителността.Абсолютно съм съгласен с това.Но най-важното е първо да имаш пазар за продукцията си.Как се намира пазар ли?Пазар се намира,като си направиш име,като се докажеш,а това се прави със специалисти,които някои хора оприличиха,едва ли не на някои старомодни пенсионери,с тесни дочени сака метнали по един сантиметър на рамото,с молив в джоба и креда в ръката,а всъщност това са млади интелигентни хора,които в по голямата си част са доста артистични натури.Чак след това идва времето на увеличаване на производителноста и новите технологии.Не може да вървиш по обратния път.Да си едно нищо,да си никой и да тръгнеш да правиш производство,да въвеждаш нови технологии и да си мислиш че чрез ниски цени ще намериш пазар.Затова и по голямата част от българските призводители фалират защото тръгват именно по този ред.Погледни историята на големите западни фирми,колко години са работили докато се докажат,докато направят име. Много ми е приятно да си говоря с тебе,но аз наистина съм много зает човек.Работя до 12 ,1вечерта,сутрин ставам в 5,6 нямам почивен ден.Да си говоря 15,20 минути с някого на компютъра за мене е абсолютен лукс,просто времето все не ми достига.И все пак  ще поглеждам от време на време,ако има нещо интересно може да взема отношение.Още веднъж УСПЕХ!

one_one

Искрено благодаря на г-н Иванов за това, че намери време да напише това. Чувствам, че говорим на един език. Като четях редовете за вълнението, с което сте разглеждали тези уникални произведения на шивашкото майсторство се сещам какво изпитах аз, когато за първи път хванах в ръката си нещо подобно. Беше едно мъжко сако, от възможно най-фината вълна (при цена около 500 англ. лири за метър), изцяло изработено на ръка в някакво италианско ателие, не си спомням името му, но ще да е било известно ... Не тежеше повече от 200 гр, канавацата беше пришита изцяло с възможно най-тънкия конец, нямаше абсолютно никакво подлепване, всички помощни материали бяха прикачени по този начин, а илиците (!!!) бяха като 2 реда бисери... Нещо невероятно!
Сега като стана въпрос за Олег Сергеев (между другото напълно подкрепям мнението ти за него) и работата ти в ателието на Операта се сещам, че когато аз имах "честта" да бъда интервюирана от него (а това беше преди около 10-ина години) там имаше и едно момче, което работеше в Операта. Говорихме си надълго и нашироко и до ден днешен си спомням как той разказваше за един стар майстор-шивач от същото това ателие, даже мисля че беше и някакъв роднина на това момче, който толкова ревниво пазел занаята си, че когато прикачвал ръкавите на мъжките сака се обръщал, така че никой да не го вижда. Някак си, имам чувството, че това си ти и вече сме се срещали. Разбира се, може и да се лъжа... Но ако е така, много ще се радвам да ми пишеш (на пощата, а не тук).
Благодаря за хубавите пожелания, успешен ден и от мен!

Бончо

Спомени, спооомени......... се пееше в една стара българска песен. С риск пак да ме обвините в заяждане, като ви чета и ми лъха на мечти по старото време, ама да се върне в днешните условия.

one_one

Бончо, абе ти не каза ли, че напускаш тоя форум?
Не че не се заяждаш (комай това правиш най-добре), но дори и да имаше някакво право, теб това какво те засяга?
Ами да, спомени. Имаме спомени. Как точно ти пречи това? Намалява по някакъв начин високата производителност на фамилната ти фирма или накърнява високото ти самочувствие на вездесъщ специалист и всезнайко, който тук, удивително, няма какво да добави?

Nevena

Boncho da si chuval za firmi posrednici za ishlemetata v bg i imat baza i hora koito sazdavat nastilite na bolnata ti tema Cad sistemi. Te shte sazdadat i nastilite na vaprosniqt gospodin reshil da sazdava moda i da proizvejda kolichestva ot kolekciite si. Te shte mu nabavqt materialite ako toi nemoje te i shte mu okachestvqt produkciqta. Mejdudrugoto ti si porednoto dokazatelstvo che sazdavash neshto ama neznaesh kakvo mai. Kradesh li modelcheta da ocelqvash v bransha ili izkupuvash kitaiski stoki i smenqsh etiketite ili se kotirash na dimitrovgradskiqt pazar. Haide kaji kade da te namerim i vidim kakvo sazdavash.


Nevena

Mejdudrugoto tozi Oleg Seergev si pravi imidj i ime mai s intervutata si za rabota, no ne i  s drugo. Vsichki minaha ot tam:}}}}}tova mai ne e losha politika hahaha:}}}}veche vzeh taka da mislq vseki go govori tozi chovek. Nqkoi vijdal li go e:}


Go Up