Много хубаво и с последователност си ги подредил тези стимули за работа, но преди да започне да се развива нещо, то първо трябва да се създаде. Виж
тука, има една наредба за знанията и уменията които трябва да получи един "Моделиер - технолог на облекло". Мислиш ли, че някои от завършилите и придобили дипломи имат знанията и уменията за които става въпрос? Как да се развива нещо което не е създадено? Как се издават дипломи зад които няма знания?
Имам някакви преки наблюдения и те са, че младите са с езици и добро боравене с компютри и нови технологии, но нямат теоретични знания по спецификата на специалноста, а по-старото поколение имат знания и умения, но не могат да боравят с технологиите, а компютъра и програмите не създават, те помагат да вършим повече работа за по-малко време. С друго не мога да си обясня масово разпространения парадокс, да се правят кройки на хартия които после с дигитайзер да се вкарват в системата, да се ползват складово-счетоводни системи и всичко да е дублирано на куп тефтери.
Когато аз учех по живково време в СПТУ по текстил, първата година 1/3 от предметите бяха специални и ходехме по 1ден в седмицата на производствена практика. Втората година, половината от предметите бяха специални и ходехме 1ден в седмицата на производствена практика, а третата година бяха почти само специални предмети с 2дни практика.
Сега учат само общообразователни предмети, а работодателите да ги обучават по специалните. Да, ама работодатела не е социално дружество и обучава само в процес на работа, а при такова обучение резултата и за двете страни е плачевен.