23 май , 2022, 03:13:40

News:

Писането на кирилица е задължително. При проблеми използвайте конвертора на forum.abv.bg/abv/lat2cyr.php


Покажи публикации

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - vale_dama

2
Ще пратя нещо на Email ти.Може и да го имаш щом имаш учебник . Ще обясня допълнително.
3
За DXF незная . Може би някой друг ще ти отговори . Случвало се да ми пращат  файл във формат DXF и аз да го преобразувам в mdl, но обратно незная . Не ми се налагало да пращам кройки на някоя друга система,за да преобразувам mdl в dxf формат.
4
В общи линии за задаването на номера:
1. Трябва да си създадеш един текстови файл.Можеш да изпозваш NotePad или WordPad.
2. След като отвориш програмата (например  WordPad) вътре трябта да изпишеш следната последователност:
numeric

42_2
*44
54

това трябва да има във файла и съответно го именуваш както пожелаеш ( например аз бих го кръстила 42-54). Всичко това е всъщност означава думата numeric (ясноти е) , празен ред , посочваш първия размер в таблицата(42) , долна черва , със стъпка 2 , на нов ред се посочва основния номер със звезда пред него(44), и на следващия ред е показан последния номер (от модела).
3. след като си създала този текстови файл следва да го извикаш в Modaris.
4. отваряш модела ( съответно виждаш кройките), Горе от меню Display активираш меню Title block ( в този момент ще виждаш само хоризанталната  табличка , вертикалната с номерата още я няма).
5. отиваш в меню F7 .
6. Натискаш върху меню ImpEVN и после върху иконата за модел( русинките -за да съм ясна ).
7. Ще се отвори прозорец  - задай пътя и стигни до текстовото файлче , което създаде преди .
8. Маркираш файла и натискаш отвори (open) .
9. Би трябвало вече да виждаш вертикална таблица с размерите от 42 до 54 ,като в бяло е посочен основния номер 44.
10. вече можеш да кликваш върху градиращите точки и да даваш нараствания за разлияните номера.
ПП
давам друг пример - файла го кръсвя 36- 42 и пиша вътре:
nimeric

36_2
*38
42
Вече се надявам ,че си разбрала модела ще е размножен от 36 до 42 номер със стъпка 2 и с основен 38 размер.
5
Е може и да съществува начин . В момента работя на друга система и това за което говориш  го прави без проблем. Но за Lectra - тъкато не можеш да вадяш дадени отсечки -следи нарастването им за всеки номер. Аз правех така - след като уточня , че в даден участък имам разлика да кажем 5мм за надръжка между ръкав и тяло, аз следях нарастването на линиите след градация. В мяню F8 има за измерване.След активиране  Spreadsheet (табличката), се отваря прозорец - в config активираш да измерва дължини(lengtn), и нарастване спрямо всеки размер  ddl/size, активираш коя линия да мери  шевна , линия на рязане или и двете(seam, cut, seam & cut).
  Когато си активирала детайлите така че да ги виждаш градирани (F12-F9)  в меню F8 активираш length минаваш по едната отсечка , после по другата и в в Spreadsheet се отваря таблица в която за всеки номер ти дава информация за дължината на съответната отсечка и нарасрването от всеки следващ размер( да кажем през 3мм-показва го в съотвената колона под ddl/size)Ако в колонката за отсечката ( на тялото) нарастването е през 3мм ,а в колонката за отсечката (на ръкава) нарастването е 4мм , то тогава нещо не е наред. За да се запази първоначално разликата между  двете отсечки от 5мм( за надръжка за всеки номер )в колоните следя да имам еднакво нарастване  - променям нещо в градирането.
Дано да съм помогнала . Ако всичко това ти е яснор СЪЖАЛЯВАМ  че ти досадих и  ще попитам някой познат за конкретна функци. Но ти сама виждаш , че в тази версия - може да се мери - дължини , шевна и линия на рязане , ъгли, площ и периметър на кройката.
Там има за събиране на отсечки или разстояния (и показва сбора от дължините за всеки размер) - ако те интересува , ще ти обясня.
Е    това е :).
6
Сега като чета пак може би питаш за друго-измерване на определени дължини и  разликата между тях???????????
7
Сега като чета пак може би питаш за друго-измерване на определени дължини и  разликата между тях???????????
8
Неможах да разбера точно какво питаш. Имаш чист контур на кройката искаш да зададеш различни резерви? Имаш кройка с резерви , искаш да видиш какви резерви има?Искаш да промениш определени резерви ? Знам как става , но неразбрах точно какво искаш да направиш.
9
Прикачам - нещо такова.... По извивката се изминава вътрешен на двете части на хастара. Вкарва се в ръкавната. И само с лицев по средата по страничния на хастара се укрепя.
10
При мъжките сака ( някой) под мишниците поставят допълнително двойни парчета от хастар и ги наричат - потни парчета.
11
Как казвате Вие - капак или маркер - на подредените кройки за настил?
И още - пачка или партида?
12
 Може да има такита отклонение при рехави платове ( работила съм връхни дамски палта -каре). Незная как бяха навивани топовете но ми се налагаше да редя по 2 маркера с различен рапорт на топ. Когато следиш борд да е на определено райе и подгъв на определено каре  става наистина сложно.  Набождаха по няколко целувки и ми съобщаваха , че рапорта пак се  е променил. 
Ако плата беше ламарина , работата  може би щеше да бъде песен.    ;D
13
Е аз мисля че казах , че кройката трябва да бъде най - точното нещо при създаването на една дреха . И все пак сме хора - всеки ден не се събуждаме с еднакво настроение (сигурно защото не сънуваме един и същ сън), неможем да работим и като роботи.То и в машиностроенето има допуски, че какво остава за дрехата . Най - неточен като измервателен инструмент е шивашкия метър. И все пак нали неправим ракети за космоса. При дрехите всичко е относително - една и съща дреха на едно тяло  може да е като "изляна" , а на друго като "раздадена". Е затова мисля, че като цепя милиметъра непостигам кой знае какво. Просто трябва да намеря точната дреха за мен.
И като казвам всичко това , това  не означава че не се старая да работя качествено.
14
Към Невена:
И колко перфектна стана тази дреха след ката си върнала детайла за прекрояване за 0,1см? Незадавам въпроса за да се заяждам. Само знам от моите учители , че кройката трябва да бъде най-най- точното нещо при създаването на една дреха( там не трябва да има отклонение и 0,5мм). За да може дори и да има отклонения при кроене, шиене, ПОРЕНЕ, гладене (което е нормално да се случи), то да е в рамките на толеранса - затова го има винаги.
15
Работя в този бранш и всеки ден се срещам с хорица (не всички) които не виждат по далече от носа си.
Тук все чета градивна критика - а трябвали да критикувате? Кое Ви дава право? Е някъде четох ,че като непознаваш някого - нямаш право да го критикуваш ако той не е помолил за това. Иначе е просто завис.
Ако можеш да помогнеш - просто го направи.