Покажи публикации
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
Messages - valentin
1
12 април , 2007, 15:05:13
Кои таблици по точно те интересуват?За телесните признаци на жени,мъже или деца.
2
11 април , 2007, 15:26:52
One_One,времето ми е много ценно,но не можах да се сдържа,защото спомена Олег Сергеев.Дали въобще има някой колега,който не е минавал през неговото ателие.Аз също съм ходил на интервю там.Мисля,че това е разбираемо,защото едно време,обявата му не слизаше от вестниците.Много се учудих,че името му още се споменава някъде,дори видях,че има и такъв форум,но нямам никакво желание да го разглеждам.Ще кажа само няколко думи за него защото,не го и познавам лично.Струва ми се,че ако България беше нормална държава,той отдавна нямаше да живее до руското посолство(такива са спомените ми),а най-вероятно постоянната му адресна регистрация щеше да е в психиатрията на четвърти километър.Не е хубаво да се подиграваме с болни хора,но това е самата истина.За това никога не си прави изводи,за каквото и да било от поведението на един човек.Нямаш си представа,колко ми даде това ателие в което работех.Пак ще се отплесна но както и да е.Дано да не стана досаден.Аз бях студент в първите бурни години на демокрацията.Докато колегите ми не видели свобода,започнаха да се напиват по купони и по читални в студентски град(не,че и аз не съм го правил) ,да чупят всичко изпречило се на пътя им и да ходят да слушат Кондьо и разна чалга в една култова по това време дискотека "Цецо Спасов",аз благодарение на това ателие,попаднах в една съвсем различна среда.Клиентите ни бяха артисти,музиканти,известни адвокати,все подбрани хора.Вместо да ходя по чалга дискотеки,аз за първи път попаднах в зала "България",на класически концерт,започнах да ходя редовно на театър.Питаш се защо ти казвам тези неща ,ами защото начина ти на живот и средата ти се отразяват и на стила ти при изработката на облеклата.Друго е постоянно да гледаш момичета по чалга барове облечени като проститутки(извинявам се за думата),съвсем друго е да гледаш истински дами,облечени във вечерни рокли,на някой коктейл или на опера например.Знаеш ли с какъв трепет сме се събирали целия колектив да разгледаме фрак изработен от единот най добрите лондонски майстори,който струва 4200 лири или костюм изработен по поръчка от самия Карден или пък модел френска папионка,която някога е била изработена за Белмондо.И сме били щастливи,че точно на нас са ги предоставили да ги поправим,защото отваряйки ги ние виждаме технологията за изработка.Както някой по-нагоре каза занаята се краде.Не случайно ти казах онова за университета и мъничкото ателие.Имахме един възрастен колега,който казваше,че каквото е научил за 3години в това ателие не го е научил за20 в завод "Витоша",до преди да доиде си е мислел,че знае всичко.И последно ще кажа 2,3 изречения за темата която подхванахме от онзи ден.Някои хора застъпиха тезата,че най-важното е чрез нови технологии да повишим производителността.Абсолютно съм съгласен с това.Но най-важното е първо да имаш пазар за продукцията си.Как се намира пазар ли?Пазар се намира,като си направиш име,като се докажеш,а това се прави със специалисти,които някои хора оприличиха,едва ли не на някои старомодни пенсионери,с тесни дочени сака метнали по един сантиметър на рамото,с молив в джоба и креда в ръката,а всъщност това са млади интелигентни хора,които в по голямата си част са доста артистични натури.Чак след това идва времето на увеличаване на производителноста и новите технологии.Не може да вървиш по обратния път.Да си едно нищо,да си никой и да тръгнеш да правиш производство,да въвеждаш нови технологии и да си мислиш че чрез ниски цени ще намериш пазар.Затова и по голямата част от българските призводители фалират защото тръгват именно по този ред.Погледни историята на големите западни фирми,колко години са работили докато се докажат,докато направят име. Много ми е приятно да си говоря с тебе,но аз наистина съм много зает човек.Работя до 12 ,1вечерта,сутрин ставам в 5,6 нямам почивен ден.Да си говоря 15,20 минути с някого на компютъра за мене е абсолютен лукс,просто времето все не ми достига.И все пак ще поглеждам от време на време,ако има нещо интересно може да взема отношение.Още веднъж УСПЕХ!
3
10 април , 2007, 10:37:52
Бончо,извинявам се ако съм те обидил,но бях много афектиран,защото къдета и да влезна в този сайт,все твойто име и говориш навсякъде едно и също.Все едно останалите сме неграмотни и нищо не разбираме.Виж аз още преди 4 години направих проект,кандидатствах по една програма и изтеглих много пари за да направя модерно предприятие.Мога да те уверя,че въпреки,че не е много голямо(около120човека),то е много по модерно от 99% от турските предприятия,които ти хвалиш под път и над път.Не само ти си ходил в Турция.Виждал ли си в какви изби работят по 10,15,20 човека.Освен това аз ходя по работа и на разни семинари 1,2 пъти месечно и в западна европа(Белгия,Люксембург,Франция и Португалия).Членувам и в три международни организации,така че съм наясно с всички новости.А и за мен работят 2 момичета,които също като мен са инженери,завършили са "текстилна техника и технологии" в техническия университет и са отлични CAD-специалисти.Затова те моля,не се изживявай като господ,защото обиждаш на интелект повечето посетители на този сайт.Още веднъж извинявай,но някой най-после трябва да ти ги каже тези неща. One_One,съгласен съм с теб,че това са свързани неща.Може би грешно си ме разбрала или по скоро аз така съм го обяснил.Най-лесно ще обясня това което исках да кажа с един пример.Както вече разбра аз съм инженер и малко или много също разбирам от нещата,за които на Бончо му се иска да е единствения специалист в България.Същевременно с инженерното убочение,поради интереса ми към облеклото,а и поради финансови причини,се наложи да работя.Преминах през ателиета,едно от които много реномирано,което работеше с ВИП клиенти.Там съм изработвал от сватбени рокли,до фракове,включително всякакви аксесоари-папионки,вратовръзки,дамски чанти и какво ли още не.Неща които никъде не се учат.Там си утвърдих собствен стил,точно там се научих,да измислям и да изработвам модели,а не само да правя скици.После работех поред в две големи предприятия.В едното като технолог,а в другото като моделиер конструктор,а след това и в модна къща.По програмата за фабриката,за която кандидатствах,бяха одобрени още двама човека с които се запознах и които бяха кандидатствали със същата цел.Те също в момента имат модерно предприятие,но напоследък нещата не им вървят.Изтъкват същите причини,които ми изтъква и Бончо.Аз в същото време въобще не мога да се оплача.Вече съм си изкарал парите,които съм изтеглил и дори влагам в магазини.Каква е причината?Когато те кандидатствали,за проекта,за фабриката,се надявали да направят модерно предприятие и го направиха.Бяха толкова запалени:сега ще повишим производителноста,ще ударим конкуренцията,ще печелим повече,набързо ще си върнем парите.Да,ама не.И ето идва съшноста,това за което ти говоря.Не бяха помислили добре за най-важното.Как ти звучи,да направиш собствено модерно предприятия,с цел да работиш на ишлеме.Започнаха да шият работни облекла.Вярно сключваха договори,за по година напред,но нали знаеш,че при ишлемето цените са направо смешни.А аз започнах да правя собствени облекла,защото знаех как,защото вече имах изграден собствен стил(най-важното),просто това,което ми го даде едно мъничко ателие,не можа да ми го даде цял университет,с толкова титолувани преподаватели.Като работодател,мога да ти кажа,че в България в момента липсват точно такива специалисти,които знаят правилните технологии за изработка на облеклата,знаят как се създават облекла.За разлика от Бончо,ще кажа че CAD специалистите в България са вече доста,дори са повече отколкото пазара на труда може да поеме.Не може ти да не знаеш технологията за изработка на дадено изделие и да искаш да се задържиш на пазара.Пример:наскоро се спрях на улична сергия заинтригуван от цената на мъжки панталон-7лв.Беше на една хасковска фирма"LA ORESTE"или нещо подобно.Такава гавра с нашата професия не съм виждал.За да намалят нормовремената и някои помощни материали,а от там и себестойността на изделието,а и не само заради това,вероятно и поради липсата на специалисти,бяха направили такива свободни съчинения.Ципа беше прикачен така,че направо ми идваше да заплача.Как би могла такава фирма,да оцелее повече от7,8години.Ниската цена продава временно,това е временен бизнес,но много пречи на сериозния.Особенно в кърджалииско и хасковско е пълно с такива фирми.И пак ще се обърна към Бончо,отиди да се разходиш из тези краища,има доста фабрички,за които ти мечтаеш,но продукцията е под всякаква критика.Направени са модерни кроялни,машинния парк също е нов.Произвеждайки такава продукция,колкото и да намалиш производствените разходи,ти предварително си обречен на неуспех,защото си влезнал в нишата в която бошува урагана от евтини боклуци от Турция и Китай,които ще те пометат.Надявам се сега да сте разбрали защо дадох този съвет на Станимира,от който започна всичко.Затова и казах да помисли какво иска.Ако иска някога да има собствено име или поне да се пробва и казах какво трябва да направи.А ако иска да работи за друг и да прави кариера,наистина трябва да отиде в някоя голяма конфекциозна фирма,пък виж след 20,30 години и директор станала.На всеки мечтите са различни..Искам да ви кажа,че ми беше много приятно да си побъбря с вас.Мислех,че тук ще се говори за други неща,че ще се срешна с друг тип хора,явно съм объркал.Явно "ФОРУМ ЗА БЪЛГАРСКА МОДА" е огледало въобще на българската мода.Щом като тук се говори само за ишлемета и производство,значи така е и в деиствителност.На въпроса за името ми и фирмата ми,предпочитам да остана анонимен,но предполагам,че всички сте ме виждали или поне сте чували за мен.Аз излизам и без това съм страшно зает човек и нямам време да говоря глупости по разни форуми.Добре,че бяха празниците та ми остана малко време да надникна.УСПЕХ НА ВСИЧКИ!!!
4
08 април , 2007, 13:06:22
Здравей,Станимира!За разлика от някой хора напълно те разбирам каква работа търсиш.Аз съм събрал екип,за който мога да кажа,че най-вероятно са най-големите специалисти в облеклото в България.За да ги задържа им плащам западни заплати.Наскоро взимах момче и момиче,които също като теб са завършили моден дизайн и чесно да ти кажа много бързо се учат и напредват,покрай останалите.Ще си запиша имейла ти и в първия момент като ми потрябва човек ще ти се обадя,да видя какво можеш.Що се отнася до това което пише някакъв си Бончо,мога само да кажа,че момчето много смесва нещата и прави навсякъде реклама на различни фирми и системи за размножаване.Много добре разбирам,че иска да се изтъкне,колко добър специалист е,защото и аз самия съм текстилен инженер.Става въпрос за съвсем различни неща,не бива да ги смесваме.Тука се смесват конфекция с поръчка,промишлени(производствени)предприятия с модни къщи,моделиерска(дизайнерска)дейност с инженерна и т. н.Не може да сравняваме големи производствени предприятия с модни къщи.Естествено,че персонала(екипа),който измисля,разработва моделите е много по малък от персонала на едно предприятие.Още повече,че в последните десетина години дори водещите световни модни къщи се отърсват от собствено производство,просто наемат шивашки предприятия в по-слабо развити страни,които им изработват продукцията на ишлеме.Именно за това дори и в този сайт,някои специалисти на системе за размножаване се изживяват едва ли не като дизайнери.Това,което ще кажа по надолу,не е за тях,а е за хора които усещат ,че са родени да създават облекла.Създаването на облекла е изкуство.То не се учи в конфекциозните предприятия.Пълни глупости са,че трябва да отидете в някоя по голяма фирма,за да научите нещо.Станимира,хубаво е да започнеш от някое ателие където се изработват дрехи по поръчка.Не е задължително то да е голямо,но би било добре да е реномирано.Там се освояват тънкостите.Създава се собствена система за кроене,която оформя и собствения стил.Представате да си задавате глупавия въпрос,коя система е по добра,на Мюлер,на Гиндев и т.н.Там разбирате,че на хора които имат едни и същи телесни измерения,трябва да им скроите една и съща дреха по различен начин и с различни формули,защото не са важни само мерките.Важна е стоиката,походката,усмивката,цвета на очите,сиянието ако щете.Просто дрехата трябва да допълва човека,тя трябва да е част от него.На такива места се става моделиер,дизайнер или както искате го наречете.Всичко до тук го казвам от личен опит.Работил съм и в големи конфекциозни предприятия и в модна къща,а вече си имам и собствен бизнес.Затова Станимира хубаво трябва да прецениш какво искаш.Ако искаш да станеш дизайнер,да имаш някога собствена марка и модна къща,мога да ти кажа,че времето прекарано в някое конфекциозно предприятие ще е напълно загубено.Въпреки,че самия аз съм текстилен инженер и отлично познавам доста системи за размножаване и др. искам да кажа на модераторите да помислят за създаването на форум в който наистина да се говори за мода,а не за някакво производство.
5
12 април , 2007, 15:05:13
Кои таблици по точно те интересуват?За телесните признаци на жени,мъже или деца.
6
12 април , 2007, 15:05:13
Кои таблици по точно те интересуват?За телесните признаци на жени,мъже или деца.
7
12 април , 2007, 15:05:13
Кои таблици по точно те интересуват?За телесните признаци на жени,мъже или деца.
8
12 април , 2007, 15:05:13
Кои таблици по точно те интересуват?За телесните признаци на жени,мъже или деца.
9
12 април , 2007, 15:05:13
Кои таблици по точно те интересуват?За телесните признаци на жени,мъже или деца.
10
12 април , 2007, 15:05:13
Кои таблици по точно те интересуват?За телесните признаци на жени,мъже или деца.
11
12 април , 2007, 15:05:13
Кои таблици по точно те интересуват?За телесните признаци на жени,мъже или деца.
12
12 април , 2007, 15:05:13
Кои таблици по точно те интересуват?За телесните признаци на жени,мъже или деца.
13
12 април , 2007, 15:05:13
Кои таблици по точно те интересуват?За телесните признаци на жени,мъже или деца.
14
12 април , 2007, 15:04:50
Кои таблици по точно те интересуват?За телесните признаци на жени,мъже или деца.