Покажи публикации
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
Messages - Райна
1
17 ноември , 2006, 10:40:37
Здравейте,
пропуснах дизайнерската борса в Пловдив. Някой, който е участвал може ли да каже впечатленията си и най-вече дали бе резултатна.
поздрави
Райна
2
Eто какво прочетох на един сайт за това, което търсите:
"Как да бъде подготвен един дизайнер. Преди всичко за тази работа е необходим талант. Хората в тази професия трябва да имат добро чувство за линия, цвят, форма, баланс и пропорция и да притежават "око" за малките детайли. Работата изисква инициатива, способност за намиране на решения и организация. За да си намери един дизайнер добра работа, му е необходимо преди всичко добро портфолио, отколкото фамозна диплома. Все пак, e необходимо и формално обучение за повечето дизайнери. Предметите, по които трябва да бъде подготвен един бъдещ дизайнер включват шиене, изкуство, математика, бизнес, общуване и...английски."
Повече на
www.tune-in.info Успехи
3
20 февруари , 2007, 08:34:17
Това за рязането на парите не съм го измислила. Някой друг беше казал, че в нашия бизнес предприемача влага пари (за платове), а дизайнерите и конструкторите му ги режат на детайли. Ако конструкцията е добра, купюрата ще стане по-стойностна, в противен случай се търсят виновни. Затова е добре дизайнерите да започнат работа с хора, които имат повече опит и пари за рязане.
Чух, че в НБУ вече имат добра база и екип от преподаватели.
А за стажа разбрах от една среща на БАПИОТ и новата асоциация на дизайнерите със дизайнери и училища, че ще има инициативи в тази посока през идващата ваканция. Но стажантите не само ще трябва да направят малка жертва в името на обучението и позарежат София или Варна, но и да дадат вероятно малко пари за квартира. Разпределението на отговорностите (разбирай покриването на разходи за квартира, храна и т.н.) за стажа между фирмата и стажанта е вече въпрос на уговорки между двете страни. Доколкото знам няма предвидени държавни пари за тази дейност.
4
16 февруари , 2007, 10:16:00
Здравейте,
- за ТТТО и за специалистите едно време, както и за самото "едно време" - може да се поспори;
- кой трябва да възроди нещата със стажа ! Насила хубост не става. Ако някой иска да се учи и стажува - да търси;
- има и добри колежи, но не искам да им правя реклама. Имат си даже и по-добри машини от Текстима;
- за написаното от 12.2 - съм съгласна напълно.
- все пак и гаража е по-добрия вариант да се научиш, от това да си режеш своите пари.
Да завърша оптимистично - има много кадърни хора, които ще стават по-къдърни !
5
17 декември , 2006, 10:01:01
C'ana,
Подхода ти е правилен, но правиш грешка. В профила ти се изписва адреса на фирмата Леопард. Пиши от друг адрес, както правят всички други, включително и горесписалите. Ако проследиш за кого ръкопляскат, тогава ще разбереш от коя фирма са. Но за посетителя, който остава за кратко във форума, това остава незабелязано!
От мен за Леопард - правят много неща, които много други не правят и ги правят добре. Те са в една ниша, която има потребители - и у нас и в чужбина. Малко повече и по-добре планиран маркетинг и ще дръпнат.
6
07 декември , 2006, 18:53:00
"Ние сме като рок банда. Аз съм водещия певец, но ние имаме фантастични музиканти. Всеки от нас се включва с неговия инструмент, докато се получи ритъм". Това са думите на Johan Lindberg (
http://www.lindberg.com/). Той събира на една място ориентирани в бизнеса личности с талантливи дизайнери за постигане на безпрецендентни резултати. И добавя "Аз обичам да събирам таланти. Идеята се състои в това да създадеш среда, където хората могат да използват своя пълен потенциал. Аз съм заобиколен от хора, които на предишните си местоработи са използвали 30-40 % от техните възможности. Ако мога да им създам такива условия, че те да почувствуват себе си и използват близо до 90% от техния талант, ставаме много силни." Накрая той добавя "В началото JL отразяваше действително повече моите виждания, сега всеки е дал по нещо от себе си."
По материал от
www.tune-in.info
7
15 октомври , 2006, 17:29:52
Здравейте,
И аз ще се присъединя към последните две мнения. Струва ми се, че модата влияе на младите до около 25 години и най-вече на перфектните мерки, след това всеки си създава стил и това, което вижда в огледалото става по-важно за него или нея, отколкото това, което искат да ни пробутат в лъскавите списания. Неперфектните мерки узряват по-рано за своя стил.
Когато човек върви по улицата вижда такива хубави съчетания на дрехи, дори и средна ръка, създадени от самите хора, независимо от тяхната възраст и перфекционизъм на фигурата, очевидно от разни марки и дори без марки. Всеки, който е произвеждал знае какво значи това: съчетаване на платове, трика, дизайн, разработки, количества, пари. И когато стигнем до последното ще разберем, защо българските фирми все още не успяват да направят всичко както трябва. Една средно голяма колекция трябва да има около 40-50 модела на сезон, средно по около 100-200 бройки от модел. Кой ще смята ?
поздрави
Райна
8
26 септември , 2006, 22:36:19
Хей момчета,
Добре сте си тука. пишете си и никой не ви познава. Не се отзовахте на поканата ми за среща в Русе. Аз чаках ...
Или сте далеч от този град !
9
20 септември , 2006, 21:55:10
Драга Лидия,
Хубаво е, че сте скромна. Аз обаче съм по обобщенията. Ако ти хареса нещо и виждаш, че е хубаво, подкрепи този човек. Така както направихте вие. Аз съм свидетелка на десетки хубави инициативи, които се провалят, защото този който ги е захванал не получава едно браво. А и героите имат нужда от подкрепа...
10
19 септември , 2006, 20:53:37
Драги Patriot,
Когато някой друг е публикувал за теб - това е публикация или publicity. Ако не си го излъгал ти и ако не ти пречи на имиджа - остави го да си пише. Между другото не е лесно да накараш някой друг да пише за теб, а това е добър маркетинг.
Не знам дали е било режисирана работа или невинна статия.
Но си прав, че не трябва да има пробойни. Една такава маркетинг кампания струва десетки хиляди левове. Нека да оставим тези, които правят подобни кампании да си ги развиват, тали са Б.З. или Кензол.
Нали все пак трябва да изкараме някой лев от съвети към такива шефове. Нека посбъркат, другия път ще ни питат.
11
19 септември , 2006, 20:43:29
Русе, България - Безработица - що е то ? В този град, който в момента е център но модата в България няма нито дизайнери или бранд мениджъри, нито маркетинг мениджъри, нито шивачки. Не зная как ще се развива този град за в бъдеще. На една обява за среден управленски кадър се отзовават максимум трима души, от които единия не става, втория се отказва, третия е спасителния пояс...но може да се окаже с дупка.
Какво ще кажете за форум на живо в Русе по време на дните на модата на 23 и 24 септември. Може да се организира в някое кафе.
12
19 септември , 2006, 20:29:19
Лидия,
не мога да повярвам, че някой може да каже браво на нещо, което някой друг е направил. Вие откъде сте !!!
Браво и на вас !
13
26 август , 2006, 09:55:20
Мили хора,
в това че марката създава "митичност" няма нищо лошо. тава е просто подход да навлезеш в определен пазарен сегмент.
хората искат да правят нещо хубаво, а не да произвеждат дрехи, които се продават за 10 лева.
а, за да се продават на различна цена, трябва да се създаде "мит", че са произведени някъде, където се твори мода. защото българина не може да повярва, че в БГ нещо може да се направи, както трябва. и ако тези хора от русе успеят с качество и дизайн да постигнат нещо, да ги оставим да работят. никой, никого не ограбва. не зная дали някой от вас е правил сметка, че само за да направиш модела и кройките на една дреха, може да отидеш на стойност, измерена почти в четири цифри. Като направиш петдесет бройки, как да продаваш тази дреха за 10 лева. Нали освен дизайн там има материали и още труд.
Идеята на Бобо З. не е лоша и заслужава адмирации. Но, както винаги у нас, нещо в комуникацията с публиката е изтекло и ето елена в предишния постинг ни съобщава новината. И така доста пари, хвърлени за промоция отиват на вятъра.
Следя постингите на някои колеги и виждам, че са доста напреднали в тяхната област. Тук обаче ги намерих малко неподготвени...
14
26 август , 2006, 09:36:08
И аз пропуснах...купона
Тук е станала голяма дискусия.
Е, несъмнено компютрите удариха едно рамо на бизнеса, но все още човешката ръка си остава най-важната в вашия бизнес.
Погледнете колко сайта се опитаха да изградят платформи за правене на бизнес, 100% неуспех.
От скицата до поръчката - все още всичко се пише на ръка, закача се мостричката на основния плат, на конеца, на аксесоара. Това не може да се направи на РС.
Чиновници в Брюксел се опитват да създадат машина да направи цялото облекло едва ли не. Парите на данъкоплатеца ...на вятъра.
Погледнете в dir.bg колко сайта има за дрехи и колко за мебели. При три пъти повече фирми за дрехи у нас, отколкото за мебели, сайтовете за мебели са повече. И не защото предприемачите и дизайнерите на дрехи са задръстени, а защото облеклото трябва да го пипнеш и да го усетиш. Защото то е част нас, защото не всички се возят на луксозни возила, които могат да скрият грозните им дрехи. А повечето се разхождат пеша и искат да бъдат елегантни.
Един съвет, да работим спокойно, без да ни пука за ЕС. Той (ЕС) без нас не може (в бизнеса ни), ние можем !
Между другото ако някой не е стигнал до сайта
www.tune-in.info ви съветвам да му хвърлите един поглед.
15
17 ноември , 2006, 10:40:37
Здравейте,
пропуснах дизайнерската борса в Пловдив. Някой, който е участвал може ли да каже впечатленията си и най-вече дали бе резултатна.
поздрави
Райна