29 ноември , 2024, 10:41:28

News:

Sofia Fashion Week 2015 - новата дестинация на висшата модаSofia Fashion Week 2015 - новата дестинация на висшата мода
https://news.fashion.bg/article/11687/17/Sofia-Fashion-Week-2015-novata-destinacia-na-visshata-moda


Покажи публикации

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - k_jordanov

1
Вярно е че отговорите са закъснели, но и въпросът за специален плат не беше уточнен.
Минималните количества на които се формира базова цена са 500 линейни метра от даден артикул в определен цвят. за по-големи количества може да получите отстъпка, както и за по-малки ще има увеличение на цената. Количества под 300 м. не се рентират да се багрят на плат, препоръчвам Ви да ги багрите на готови облекла.
Цената за багрене зависи от: състав на плата; площна маса; вид на използваните багрира / от търсените устойчивости на обагрянето/; евентуално и цвят.
Допълнително цената би се натоварила с евентуално промазване, ламиниране, печатане, апретури от типа пери-носи, масло и водо отблъскване или други.
Багрене на платове в количество не се извършва в перална машина.
Малки количества 300-1000 м. се багрят в зависимост от плата и типа багрила в хаспел, джет, жегер или нещо подобно.
Ако някой има допълнителни въпроси мога да ги дам.
Може да се свържете на kristex@mbox.contact.bg
2
Какво се има в предвид под специален плат?
Определен цвят, покритие, състав или нещо друго?
3
Има нов стандарт на тази тема.
Миналата седмица го видях на сайта на БДС.
4
Мисля, че проблемът не е в съпоставимостта на ръсторазмерите в Германия, Франция или България.
Ръсторазмерните таблици за даден пазар са съобразени не само със съответните стандарти , а по скоро с антропологичните данни на потребителите от този пазар. У нас едва ни някой в последно време прави такива наблюдения и осъвременява стандарта. Акселерацията е бърз процес и данните от 30-40 години се разминават с действителността. Пасформата на дадена фирма обикновено се адаптира към съответната целева група /така е навсякъде по света/.
Българските марки няма как да отговорят и да удовлетворят изискванията на пазара ни,  при серии от 600-800 бр от модел , в 3-4 цвята /в добрия случай/.
Остават чуждите марки при които сериите са доста по-гомеми и вариантността в броя и видовете ръсторазмери е друга.
5
На времето мачкани платове правеха в Карловска коприна.
Сега не знам дали някой у нас ги прави.
За това все пак е необходима съответната инсталация за плат.
6
Пералната от Ихтиман - "Фрештекс" е преместена доста отдавна в Попово.
Такава има също и в Перник,  Блогоевград, Петрич, Пловдив, Кърджали и доста други.
И аз имам такава.
Намачканият ефект - "креш" - не е евтино удоволствие и поради тази причина е необходимо да решите дали да бъде правен на изделията Ви и ще понесат цената.
7
Високи стойности на еластомера - над 10% се използват предимно в плетените платове.
При тъканите платове с еластомерна компонента по вътък, с висок комфорт са платовете с 4-6% еластомер. Пробемът е , че производителите обикновенно пропускат термофиксирането на еластомера и поради тази причина тези платове имат прекалено висока свиваемост по вътък.
За съжаление тъкани платове с еластан вече не се произвеждат в България, ака пропуснем жалките опити на МАК Габрово и СЕФТ Казанлък.
На въпроса за производителите в Турция - там използват различни видове еластомери - Ликра, Дорластан, Топлон и още куп други с нерегламентирана еластичност и понякога с прекалено висока степен на загуба на еластичност.
8
В кардната прежда 100% памук не би трябвала да има примеси.Ако има проблеми с последващо багрене, то има нещо не във ред при авивирането или в последващата подготовка за багрене.
Все пак има наредба от времето на К.Паскалев като вицепремиер, в която се регламентира етикирането на текстилните изделия. Пак там е упоменат въпроса със съставите, смесите и методиките за тяхното изследване.
9
Форум за българска мода / Re: Здравейте!
30 септември , 2008, 11:54:12
Зависи за къде ти трябват типовите размери.
Потърси - Мюлер и синове или Хоенщай
10
Химическите обработки които се извършват не са толкова много.
Основните, бих казал препоръчително задължителни са:
Обезкробване, изваряване, избелване, мерсеризация, оптическо избелване или багрене и някакъв финиш елементарен - бил той апретура за прошивност /на плат/ или омекотяване.
Ензимните обработки ако не са за обезскробване и изваряване се извършват на готова дреха и целят получаване на износен вид, омекотяване или и двете.
12
Това за чуждицата е вярно, но ако погледнем общо и апретура е с произход от френски.
А нима няма и памучен сатен със сплитка при тъкане сатен или атлаз. Например при него блясъка се получава с мерсеризация под 18 градуса и каландриране накрая.
13
Сатен или коприна.
Несравними неща.
Сатена е сплитка в тъкачеството.
Коприната е влакно - естествено, изкуствено или синтетично.
По отношение на вискозата има ли почва у нас - във вида висказна коприна или във вид на щапелно влакно не е комфортна за носене, но модифицирана в лиоцел или тенсел е доста комфортна. Необходима е обаче допълнителна обработка на готово облекло за да се направи фибрилация и дефибрилация за да се отстрани пилинга който се проявява при експлоатация.
Мисля , че това изчерпва темата.