ЛУДИ, ЛУДИ ПАРИ
Веднага след като оттегли офертата си за закупуване на Yahoo, софтуерният гигант обяви интереса си за закупуването на AOL, която е собственост на Time Warner. Microsoft очевидно не се отказва от намерението си да увеличи дяла си в пазара на онлайн рекламата. В момента неговата стойност се изчислява на 40 милиарда долара, като до 2010 г. се очаква да достигне 80 милиарда долара.
След като се отказа от Yahoo, Microsoft е започна преговори за сливане с търсачката на Time Warner AOL. Американският вестник The Wall Street Journal, коментира, че AOL представлява за Microsoft по-евтина алтернатива от Yahoo.
AOL вече проведе преговори за сливане с Yahoo, когато търсачката се опитваше да блокира поглъщането й от страна на Microsoft. Тогава, по мнението на експерти, Time Warner е можела да получи 20 процента от акциите на Yahoo.
Същевременно след оттеглянето на офертата на Microsoft, цената на Yahoo на европейските борси падна значително. Така например листваните акции в Германия вече са със 17% по-евтини. Очаква се спадът да има същите размери и на американските борси.
В момента цената на една акция на борсата във Франкфурт е 23 долара, като преди да стане ясно, че Microsoft вече няма интерес от закупуването на Yahoo бe 28 долара.
След като Microsoft обяви интереса си да закупи Интернет търсачката през февруари месец, цената на акциите на Yahoo скочи с 50%. Според анализаторите сегашния спад на цените може да надмине 20%.
Офертата на Microsoft към Yahoo бе на стойност 44 милиарда долара или 33 долара за акция. Интернет компанията искаше най-малко 53 милиарда или 37 долара за акция.
В официално писмо, публикувано в сайта на Microsoft, се казва, че въпреки направените усилия и покачването на първоначалната оферта към Yahoo с близо 5 милиарда долара, Интернет компанията не е приела офертата.
От Microsoft обясняват, че цената, която Yahoo иска за себе си, е неизгодна за компанията и инвеститорите, които държат нейни акции. Софтуерният гигант бе категоричен, че ще търси други варианти за да овладее пазара на Интернет рекламата. Очевидно закупуването на AOL е една възможност за Microsoft, с която ще наруши хегемонията на Google.
АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ