Има ли липса на кадри в модният бранш в България и защо така се получи?

Started by Nevena, 24 май , 2008, 22:15:53

« назад - напред »
Go Down

Nevena

24 май , 2008, 22:15:53 Last Edit: 25 май , 2008, 19:06:17 by Nevena
Да започнем темата с въпрос? Има ли липса на кадри в България в модният бранш и защо така се получи, уж сме най-, най- добрите с най-добрите преподаватели и учители,  уж имаме невероятни технологии и сме много изобретателни. Къде отидоха кадрите ни? Втория Въпрос ,който ще засегна е за така наречената "шуробаджинащина". Според вас как стоят нещата в българските модни къщи, дали дъщеричката или синчето на бившата шивачка, решила да стане моделиер, може да изпълни тази дейност или мама ще го научи и колко ще оцелее. Без да споменавам имена , че някои от тях са известни и да не създавам антиреклама, ще споделя радостта на бивша продавачка на платове , която създаде доста добра марка, за което и се възхищавам, но неможах да разбера радостта и когато дъщеря и сама направи права пола след месеци подготовка сигурно, че даже я пусна в модната си линия. Очаквам мненията Ви, колеги!
p.p. Ех, защо и моята майка не е станала продавачка на плат или шивачка. И ако някой ми обясни как в България се създава колекция каква е последователността на мислене, ще съм му благодарна. Ако някой ми обясни и защо се правят силуети, които са доста далеко от сегашните силуети в тенденция. Също бих искала да попитам главните дизайнери на повечето модни къщи, ателиета и прочие : Как се измисля име на колекция? Също така как се представя, и музиката фон ли е или тя е толкова по-силно въздействаща от дрехите на подиума, същото важи и за манекените ни, как се подбира манекен за дадената колекция? Няма да пропусна и аксесоарите те допълнение и специално създадени ли са или просто трябва да има аксесоар? Гримът каква роля има или просто манекените трябва да са гримирани някак си? Поне една идея ми се иска да я усетя, но нещо немога. И къде е акцентът в дрехите или те са толкова много, че човек си разпилява погледа и накрая се чуди, Ами това къде мога да го облека. И като финал не е ли малко прекалено да си слагаме европейски цени, а да носим стари материи, неактуални силуети и ако нещо ни стане да се радваме.
Кога ще видим стилът на някой, а не стилът на 5 моделиера в едно? И колко скици е нужно да се нарисуват докато се изчисти идеята до елементарна простота, която е най-естетически издържана. И освен романтичен дали различаваме друг тип образи и до колко ги познаваме еднотипните образи. И кога ще се намери златната среда, която е в основата на всичко. Не ви ли омръзна да пускате по подиума принцеси, ами в 21 век сме, все още ги има принцесите ,но дори и те вече не носят тези рокли. До кога ще режем кройките както ни дойде и ако ни се види прекалено комерсиално, защо пък да не направим още малко разрези до абсолютна асиметрия без никакво действие. Или чували сме ,че асиметрията е интересна и можем да я слагаме навсякъде, независимо дали е практично, красиво и подчертано. Е не ви ли омръзна ? Какво е рокля тип Лале, и в най-старите учебници не съм срещала такъв силует. Какво означава цветовете варират, ами да Ви кажа колеги цветовете Не Варират те са много ясни още когато имаш идеята за колекцията.

Бончо

Ами виж предната тема! Жената задава конкретен въпрос на който търси решение, да не говорим, че смислените теми са рядкост в този форум и от една сюрия всезнайковци, вече 3-ти ден няма кой да и отговори нищо, дори и насочващо на някъде. Вади си сама изводите за нивото на изхвърлящите се тук!


Храбрия шивач

Невена, Невена....

Страхотна тема, за която мога само да те поздравя. Уви незнам отговорите на всичко за което питаш, но много би ми се искало да ги знам. Виждам че всъщност въпросите ти поскоро са риторични отколкото търсещи накъкъв конкретен отговор. Отговора е само един липсата на кадри е ОТЧАЙВАЩА и то по всички нива. По мой наблюдения дори и тези "специалисти" за кото говориш не успават да се задържат повече от един сезон, но аз лично смятам че не в тях е проблема, голяма роля играят медиите и най-вече нищо не разбиращите журналисти в модния бранш...просто си плащаш и те те хвалят....най често минава като "отразяване на събитие" или "PR".... понеже е платено и няма медия която да отсъди безпристрастно, след този сезон отвреме на време се сещат за корифея да го поканят за някой сутрешен блок да коментира модните тенденции в абитюрентските тоалети...
Не че по света не е платено това, ама поне ситото е доста гъсто и никой няма да ти обърне внимание ако не показаваш нещо стойностно защото ще съссипе и собственото си реноме на медия, и въобще дори не се интересува какво си готов да заплатиш.

Така че аз смятам че проблема е основно в медиите и в цялото ни общество по принцип. Няма как ще има още доста запъртъци докъто се появи нещо стойностно.
Съжалявам за негативния и черноглед коментар но това е реалноста, и аз искам да се усмихна ама....няма на какво.

Nevena

Към Бончо: Уважавам те, защото нямаш претенции особено, но си достоен събеседник по темите и се радвам , че все още има такива хора във форума.

Към Храбрият Шивач: Не мисля, че медиите имат особена вина. Може да имат някаква , но не е основната вина в тях. И аз не търся вината в някой, а излагам реалността , която виждам.

И да Ви кажа Мъчно ми е! И се надявам да видим скоро нещо достойно да се нарече МОДА. С това смятам да завърша темата, тя е очевадна и ДА аз не търся отговори. Ако все пак някой колега реши да сподели начина на мислене при създаването на колекцията си ще се радвам да разбера идеята, защото иначе ми е трудно.

anery

Невена ,много често и аз си задавам тези въпроси........В България  има кадри,но те се броят на пръсти...за съжаление.Някои заминаха - като създателката - моделиер и технолог на модна къща Labeo........сега Monteli.Две или три Златни игли ..вече не си спомням точно..........рядко кадърен човек.Главния конструктор на Дика - също....Много са.Старата генерация - говоря за хората ,учили в Германия преди 9 - ти ....изчезна.Ако са оставили свой ученик ,то той със сигурност е добър.Следващите  поколения учиха по съветска методика ...и с цялото ми уважение към Зайцев....без коментар.Но същите тези хора,ако имаха желание ,разбира се ,се учеха по големите заводи в производството - най - доброто училище!Кадърни хора имаше във всеки голям завод - факт!После всичко се разпадна на фирми и фирмички......някои взеха ценното и успяха ,други не .Новото поколение - мое мнение -  големи претенции без никакво покритие.Надявам се да не обиждам някого....изключения слава Богу има.
Обучението ни  е под всякаква критика.Всеки изкарал някакъв курс си мисли ,че е дизайнер,а не знае разликата между памук и вискоза.Не че инженерите ,завършили ТУ знаят......
Фирмите не отделят никакви средства за преквалификация на персонала,не се внедряват нови технологии......Собствениците на по- големите фирми смятат ,че Lectra - та например сама прави кройките....и за какво са им всъщност тези конструктори ....само натискат копчетата...
Е такива ми ти работи............
Само че времето на трикотажа в Бг умря.....ха сега да видим ..как се правеха палта,костюми.....дали някой помни ?????

blankabianka

като цяло и аз смятам ,че липса на кадри има :(Но има малко и добри специалисти в нашата страничка!От нашите "водещи"МАРКИ НЕ ВИЖДАМ ТАКИВА КОИТО ДА ОТГОВАРЯТ НА ВЪПРОСИТЕ НА НЕВЕНА!За колекцията ,за музиката за гримаи манекенките и най-вече обувките за ревюто!!!Няма такива които да са показали професионализъм!Но пък има няколко модни студиа,чиято работа познавам те се стремят да направят нещо като на световто ниво,но за съжаление нямат достъп до медиите както имат фирмите за бг конфекция.И така малко хора познават работата им.Но пък същите тези студиа показват работат си навън,което май е по-добре за сега.Невена ще ти пратя един линк към един сайт от България и ще искам да ми кажеш мнението си.дали до някаква степен ще отговрят на въпросите ти по-горе

blankabianka

Невена няма какда ти прая линка на лично съобщение.за жалост.

Coco

blankabianka, моята поща е "ima" може да ми пратиш всичко!

Go Up