Да започнем темата с въпрос? Има ли липса на кадри в България в модният бранш и защо така се получи, уж сме най-, най- добрите с най-добрите преподаватели и учители, уж имаме невероятни технологии и сме много изобретателни. Къде отидоха кадрите ни? Втория Въпрос ,който ще засегна е за така наречената "шуробаджинащина". Според вас как стоят нещата в българските модни къщи, дали дъщеричката или синчето на бившата шивачка, решила да стане моделиер, може да изпълни тази дейност или мама ще го научи и колко ще оцелее. Без да споменавам имена , че някои от тях са известни и да не създавам антиреклама, ще споделя радостта на бивша продавачка на платове , която създаде доста добра марка, за което и се възхищавам, но неможах да разбера радостта и когато дъщеря и сама направи права пола след месеци подготовка сигурно, че даже я пусна в модната си линия. Очаквам мненията Ви, колеги!
p.p. Ех, защо и моята майка не е станала продавачка на плат или шивачка. И ако някой ми обясни как в България се създава колекция каква е последователността на мислене, ще съм му благодарна. Ако някой ми обясни и защо се правят силуети, които са доста далеко от сегашните силуети в тенденция. Също бих искала да попитам главните дизайнери на повечето модни къщи, ателиета и прочие : Как се измисля име на колекция? Също така как се представя, и музиката фон ли е или тя е толкова по-силно въздействаща от дрехите на подиума, същото важи и за манекените ни, как се подбира манекен за дадената колекция? Няма да пропусна и аксесоарите те допълнение и специално създадени ли са или просто трябва да има аксесоар? Гримът каква роля има или просто манекените трябва да са гримирани някак си? Поне една идея ми се иска да я усетя, но нещо немога. И къде е акцентът в дрехите или те са толкова много, че човек си разпилява погледа и накрая се чуди, Ами това къде мога да го облека. И като финал не е ли малко прекалено да си слагаме европейски цени, а да носим стари материи, неактуални силуети и ако нещо ни стане да се радваме.
Кога ще видим стилът на някой, а не стилът на 5 моделиера в едно? И колко скици е нужно да се нарисуват докато се изчисти идеята до елементарна простота, която е най-естетически издържана. И освен романтичен дали различаваме друг тип образи и до колко ги познаваме еднотипните образи. И кога ще се намери златната среда, която е в основата на всичко. Не ви ли омръзна да пускате по подиума принцеси, ами в 21 век сме, все още ги има принцесите ,но дори и те вече не носят тези рокли. До кога ще режем кройките както ни дойде и ако ни се види прекалено комерсиално, защо пък да не направим още малко разрези до абсолютна асиметрия без никакво действие. Или чували сме ,че асиметрията е интересна и можем да я слагаме навсякъде, независимо дали е практично, красиво и подчертано. Е не ви ли омръзна ? Какво е рокля тип Лале, и в най-старите учебници не съм срещала такъв силует. Какво означава цветовете варират, ами да Ви кажа колеги цветовете Не Варират те са много ясни още когато имаш идеята за колекцията.